امام جمعه بخش مرکزی یزد:

گرانی‌های سرسام‌آور ناشی از نفاق نفوذ یافته در نظام است

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به گرانی‌های سرسام‌آور گفت: دیگر نمی‌توان گفت که این گرانی‌ها ناشی از سوء مدیریت است بلکه به نظر می‌رسد نشأت گرفته از نفاق نفوذ یافته در نظام است.

به گزارش یزدی نیوز آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه های این هفته نمازجمعه محمدآباد یزد با تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت علی (ع) اظهار داشت: اگر امامت در نظام اسلامی وجود نداشت امروز معلوم نبود سرانجام نظام اسلامی به کجا ختم شده بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از فلسفه‌های امامت عبارت است از رهبری سیاسی و اجتماعی امت و هر جامعه ای نیاز به نظامی دارد و هر نظامی نیاز به جلوداری دارد، افزود: این جلودار باید کامل و تام باشد تا کمترین خطا از او سر بزند و بالاترین دانش و قوی‌ترین ارتباطات را با خدا داشته باشد.

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر رئیس قوه قضائیه به عراق و تفاوت آن با سفر مسئولان آمریکایی افزود: مردمی بودن این سفر بود زیرا وقتی آمریکایی ها می خواهند سفر کنند، با وجود اینکه به قول خودشان ۷ ترلیون دلار آنجا هزینه کرده اند، باز هم ناچارند چراغ خاموش حرکت کنند اما نماینده مردم جمهوری اسلامی ایران با چراغ روشن و در بین مردم آن هم با چنین ابراز احساساتی در جایگاه رئیس قوه قضائیه، بدون هیچ ترس و واهمه ای و کاملاً در سایه نظام مردمی به کشور عراق وارد می شود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه رئیس قوه قضاییه سفر خود را از محل شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس آغاز کرد، عنوان کرد: این اتفاق ییامی دارد و آن پیام این است که مقاتل شهدا همچنان که در روایات هم آمده، جایگاه رفیعی دارد و باید به این جایگاه توجه داشت و چه خوب است که مسئولان کشورهای مختلف آنهایی که علاقه‌مند به مقاومت هستند، همیشه سفر خود را در عراق از این نقطه شروع کنند.

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه توجه به محتوای سخنان مقام معظم رهبری ضرورت دارد، گفت: رهبری راه حل مشکلات مزمن کشور را انتخابات پر شور اما جهت‌دار همراه با انتخاب رئیس جمهور اصلح یعنی چهره ای انقلابی و حزب الهی دانستند.

وی ادامه داد: ایشان در رابطه با برجام عملی هم فرمودند ما برجام عملی را قبول داریم نه برجام قولی که این رویکرد ارزشمندی است که نظام باید بر آن پافشاری و همسو با مقام معظم رهبری حرکت کند.

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در آستانه عید نوروز و مراقبت از شیوع بیماری و ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: این اصل باید محور اصلی تمام کارهای فردی و گروهی قرار گیرد.

وی در مورد گرانی‌های سرسام آور و عدم نظارت دقیق نیز بیان کرد: آواری از این گرانی‌ها بر سر مردم خراب شده و دیگر نمی توان گفت سوءمدیریت یا ضعف مدیریت عامل آن است بلکه عامل آن، نفاقی است که در درون نظام رخنه کرده و ریشه در عدم توجه به خواسته مردم در تنگنا قرار دادن آنهاست.

مدرسی تاکید کرد: امروز شاهد کمبود داروهای خاص مثل انسولین و شیمی درمانی و سایر داروهای حیاتی در کشور هستیم و سئوال این است که چرا باید مدیریت کشور به گونه‌ای باشد که نسبت به اینگونه امور توجه کافی نشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: از پلیس و نیروی انتظامی به دلیل نا امن کردن محیط های فساد قدردانی می کنیم به ویژه محیط هایی به اسم ورزش و بازی از جمله بازی مافیا که اگر همراه با حرکت های نادرست و آسیب رسان باشد، باید کسانی که مسئول هستند اعم از اتحادیه مربوطه همچنین نیروی انتظامی بر این موضوع نظارت و برای برقراری سلامت اجتماعی تلاش کنند.

مدرسی تصریح کرد: فضای فرهنگی که در حال حاضر وجود دارد با فضای معنوی مورد نظر ائمه و دین اسلام که نظام اسلامی برای آن تشکیل شده، تفاوت دارد و گرچه ارزش‌های فراوانی را به دست آوردیم اما راه رفته هنوز هم باید سریعتر و پیوسته تر ادامه داده شود تا وضعیت فرهنگی مطلوب حاکم شود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..