مدیرعامل چادرملو:

انتقال آب خلیج‌فارس تا استان‌های خراسان و اصفهان را حمایت می‌کنیم

مدیرعامل چادرملو از ادامه طرح بزرگ ملی انتقال آب خلیج فارس تا استان‌های خراسان و اصفهان حمایت کرد.

ناصر تقی زاده با شجاعانه توصیف کردن تصمیم‌گیری انجام شده برای انتقال آب شیرین خلیج فارس به استان‌های خراسان جنوبی و رضوی و اصفهان از مسیر خط موجود اظهار داشت: چادرملو به عنوان یکی از سهامداران عمده این پروژه عظیم ملی، از اختصاص دو خط موجود پیش بینی شده در مسیر انتقال آب خلیج فارس به استان‌های شمال شرق کشور و اصفهان استقبال، حمایت و مشارکت می‌کند.

وی افزود: تصمیم رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد طرح انتقال آب به استان‌های دیگر کشور قابل تحسین است زیرا می تواند از بحران‌های ناشی از کمبود آب شیرین در این مناطق پیشگیری کند.

مدیرعامل چادرملو با بی‌نظیر برشمردن ابر پروژه شیرین سازی و انتقال آب خلیج فارس به واحدهای صنعتی و شهرهای استان‌های کرمان و یزد گفت: خط اول این پروژه عظیم ملی، با پیشگامی و مشارکت شرکت‌های بزرگ گل گهر، مس سرچشمه و چادرملو در حالی به بهره‌برداری رسید که بسیاری از صاحب نظران و متولیان امر، باور و امیدی به محقق شدن آن نداشتند و این طرح را بلند پروازانه می دانستند، ولی این رویای دیرین محقق و روح امید به کالبد ساکنان کویر دمیده شد.

تقی‌زاده یادآور شد: خط اول این پروژه در سه فاز اجرایی شد که فاز اول آن از بندرعباس به سیرجان و مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر، فاز دوم از گل گهر به مس سرچشمه و فاز سوم از سرچشمه به مجتمع صنعتی چادرملو اجرا شده و به زودی آب شیرین به استان یزد می رسد.

وی افزود: نکته قابل توجه این طرح، پیش بینی آینده و طراحی و اجرای دو خط دیگر در کنار خط اصلی بود تا دیگر مناطق کم آب کشور نیز در صورت تمایل بتوانند از زیرساخت آماده شده به راحتی بهره برداری کنند.

تقی زاده یادآور شد: خوشبختانه اکنون دولت و وزیر صمت در خصوص انتقال آب از خطوط ۲ و ۳ به استان‌های مختلف متفق القول هستند و ما نیز از آن حمایت می‌کنیم.

وی در عین حال تاکید کرد: وظیفه شرکت های معدنی و صنعتی است که در عمل و به طور جدی از این پروژه مهم حمایت کرده و مشارکت لازم را به عمل آورند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..