مدیرکل گمرک استان یزد:

گمرک یزد به عنوان گمرک تخصصی بذر و نهال معرفی شد

no-thumbs

مدیرکل گمرک استان یزد با اشاره به معرفی گمرک یزد به عنوان گمرک تخصصی بذر و نهال، گفت: از ابتدای اردیبهشت سال جاری مجوزهای لازم برای ترخیص قطعی بذر و نهال در این گمرک صادر می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز حسن یاسری با بیان اینکه واردکنندگان از این پس می‌توانند بذر و نهال را از گمرک استان یزد ترخیص قطعی کنند، اظهار داشت: با اخذ مجوز لازم برای ترخیص بذر و نهال از گمرک استان یزد دیگر نیازی نیست تجار و بازرگانان برای ترخیص کالای خود به سایر گمرکات مراجعه کنند.

مدیرکل گمرک استان یزد با اشاره به اینکه سال گذشته نیز مجوز لازم برای ترخیص رایانه و قطعات مربوطه از گمرک استان یزد صادر شد، تصریح کرد: واردکنندگان رایانه و قطعات مربوط به آن نیز می‌توانند تشریفات گمرکی خود را در گمرک یزد انجام دهند.

وی اضافه کرد: گمرک یزد درصدد است مجوز ترخیص موبایل و لوازم پزشکی را دریافت کند تا ضمن رونق کسب و کار در استان یزد از رفت و آمد تجار به شهرهای دیگر جلوگیری کند.

یاسری، تکمیل سامانه جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی، الکترونیکی کردن فرآیندها و مکاتبات، ارتباط الکترونیکی با سازمان‌های همجوار برای دریافت مجوزها و استعلام‌ها را از جمله فعالیت‌های گمرک برای رونق کسب و کار در یک‌سال گذشته اعلام کرد.

خبرگزاری مهر، مدیرکل گمرک استان یزد با بیان اینکه اکنون گمرک با سازمان‌های مرتبط در تجارت خارجی ارتباط سیستمی و الکترونیکی تحت سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی دارد، افزود: الکترونیکی شدن مکاتبات بین گمرک و سازمان‌های همجوار فرآیند تجارت خارجی را تسهیل و ضمن تسریع در کار تجار و بازرگانان امکان جعل و سوء استفاده را از بین می‌برد.
 

بخش نظردهی بسته شده است..