هشدار علوم پزشکی یزد در مورد شیوع کرونای انگلیسی

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به شیوع کرونای انگلیسی در برخی استان‌ها، حساسیت بیشتر مردم نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را خواستار شد.

دکتر «ابراهیم سلمانی» در این باره تصریح کرد: با توجه به شناسایی بیماران مبتلا به کرونای انگلیسی در برخی استان‌هایی که ارتباط بالایی با یزد دارند و احتمال ورود این نوع از ویروس جهش یافته به استان و نظر به سرایت‌پذیری بالاتر این نوع از ویروس لازم است هم استانی های عزیز حساسیت بالاتری نسبت به رعایت شیوه نامه ها و خصوصا پوشیدن ماسک و رعایت فاصله فیزیکی مطمئن داشته باشند.

به گفته وی، هم اکنون ۱۴۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند که از این تعداد، ۴۴ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

سلمانی گفت: در شبانه روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۹۴ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شدند که بیشترین موارد مثبت از شهرستان‌های یزد بهاباد و میبد بودند.

سخنگوی علوم پزشکی یزد با بیان این که در شبانه روز گذشته ۳۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند، یادآور شد: متاسفانه در شبانه روز گذشته یک بیمار مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست داد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..