محلات، بهترین عناصر برای مقابله با مفاسد اجتماعی است

مدیرحوزه‌های علمیه کشور: عنصرمحله‌ای و پایگاه ها، هسته‌های سالم ساز منطقه اند.

به گزارش  یزدی نیوز آیت الله اعرافی درجلسه ستاد احیاء امربه معروف و نهی از منکر شهرستان میبد، بافت محله‌ای را عنصر خوبی برای مسائل حمایتی، فقر زدایی و مفاسد اجتماعی خواند و گفت: ستاد احیاء امربه معروف و نهی ازمنکر باید با قرارگاه سردار سلیمانی تعامل قوی تری را پایه ریزی کند.

وی افزود: قرارگاه سردار سلیمانی که تعاون اجتماعی هم با آن پیوند خورده است، روح و فلسفه آن درشهر، ۳۰ پایگاه محله‌ای با محوریت مسجد و بسیج، دستگاه‌های اداری هستند که هسته‌های سالم ساز منطقه اند.

امام جمعه میبد گفت: این پایگاه‌ها با فقر مقابله و از محرومان دستگیری می‌کنند، دربهداشت و سلامت همراهی دارند و درآسیب‌های اجتماعی همکاری می‌کنند.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: با هدایت فرماندار، این قرارگاه و پایگاه‌ها که شکل گرفته است باید هم در حل مسائل خانوادگی، مدیریت تعاون اجتماعی و رفع مسائل اقتصادی و مفاسد و سالم سازی فضا فعال شوند.

امام جمعه میبد با قدردانی از عباسعلی دهقانی رئیس ستاد امربه معروف و نهی از منکر و برادران و خواهران فعال بر نگاه کلان و جامع و اصل بر پیشگیری و فرهنگ سازی درستاد احیاء امربه معروف و نهی ازمنکر تاکید کرد.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: البته ستاد امربه معروف و نهی از منکر برای تنظیم مسائل اجتماعی درجایی هم که نیاز به اقدام دارد نباید نادیده بگیرد.

امام جمعه میبد بر تقویت عنصرتشویق بین اصناف، ادارت و اشخاص را هم سازنده دانست و گفت: درادارات و اصناف هم باید معیار‌های اخلاقی و ارتباطی، قاعده‌مند و دقیق‌تر رعایت شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همکاری نیروی انتظامی و همراهی آموزش و پرورش در ارتقاء فرهنگی و تقویت هیئت اندیشه ورز را هم مهم خواند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه امروز ۸۰ درصد ارتباط و اتفاق خوب و بد در بحث فضای مجازی رقم می‌خورد بر مراقبت و فعالیت ایجابی و اثباتی تاکید کرد و گفت: فضای مجازی را نباید کم گرفت.

امام جمعه میبد ادامه روند گشت‌ها به ویژه حضور بانوان با اصول و آداب و اخلاق را ضروری خواند و افزود:روحانیت و معلمان و اساتید درکنار اصناف هم موجب آرامش منطقی فضای اجتماعی می‌شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..