سرپرست بیمارستان خبر داد

راه‌اندازی بخش مراقبت‌های ویژه کرونا در بیمارستان ابرکوه

سرپرست بیمارستان ابرکوه با اشاره به تزریق حدود ۸۰ میلیارد ریال اعتبار از کانال‌های مختلف به این بیمارستان طی پنج ماه گذشته، از راه‌اندازی بخش مراقبت‌های ویژه کرونا در این بیمارستان خبر داد.

«علی‌اکبر عسکرنژاد»  اظهار کرد: ابرکوه در جریان موج سوم کرونا یکی از شهرستان‌های فوق بحرانی کشور معرفی شد و با فاصله زیادی از دیگر شهرستانهای یزد از نظر حجم مراجعات و تعداد بستری‌ها در صدر استان قرار گرفت کار رسیدگی به بیماران را بسیار دشوار کرده بود.

وی اظهار کرد: بیمارستان ابرکوه در این شرایط سخت نیازمند برخی تجهیزات از جمله دستگاه اکسیژن‌ساز بود که خرید آن می‌توانست باعث رفع بسیاری از مشکلات و کاهش میزان اعزام‌ها شود ولی در اولویت ششم استان بود.

سرپرست بیمارستان ابرکوه افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های مجموعه بیمارستان و حمایت‌های سردار فلاح‌زاده که نقش اصلی را بر عهده داشتند، این دستگاه برای بیمارستان ابرکوه خریداری و حدود دو میلیارد تومان به تجهیزات بیمارستان اضافه شد.

عسکرنژاد افزود: همچنین با همکاری دانشگاه علوم پزشکی یزد، تجهیزات دیگری به ارزش حدود یک میلیارد تومان به بیمارستان تخصیص داده شد که توانستیم در بحث کرونا بیماران را مدیریت و یک آی.سی. یو ویژه بیماران کرونا راه‌اندازی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه ضمن رسیدگی به بیماران کرونایی از ادامه طرح توسعه نیز غافل نبودیم، ابراز کرد: با پیگیری برخی مسئولان ابرکوهی خارج از شهرستان، مبلغ دو میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی پرداخت شد تا از طریق پیمانکار مربوطه، طرح توسعه بیمارستان سرعت بیشتری بگیرد.

این مسئول اذعان کرد: ۳۰۰ میلیون تومان تجهیزات نیز برای بخش زنان و اورژانس جدید بیمارستان خریداری و چهار واحد مسکونی ویژه پزشکان که تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت به ۶۰ درصد پیشرفت رسید که پیش‌بینی می‌شود تا تیرماه ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

عسکرنژاد از قول مساعد خیرین برای تکمیل بخش دیالیز بیمارستان هم خبر داد و گفت: در ماه‌های اخیر چهار پرستار، چهار نیروی خدماتی، سه نگهبان، یک متخصص پاتولوژی، دو متخصص طب اورژانس، یک متخصص داخلی، یک متخصص زنان و یک متخصص ارتوپدی به کادر بیمارستان اضافه شده است.

وی ادامه داد: در آزمون استخدامی که اخیراً برگزار شد، شهرستان ابرکوه شش سهمیه برای استخدام متخصصان قلب، بیهوشی، داخلی، زنان، روانپزشک و جراح دارد و علاوه بر این نیز ۹ پرستار، نیروی آزمایشگاه، رادیولوژی، منشی، انبار دار و دیگر نیازهای نیروی انسانی نیز پس از مشخص شدن نتایج این آزمون استخدامی به بیمارستان ابرکوه اضافه خواهند شد.

سرپرست بیمارستان خاتم‌الانبیاء ابرکوه در ادامه پیرامون جمع‌آوری کمک‌های مردمی در قالب پویش خرید دستگاه اکسیژن‌ساز هم خاطرنشان کرد: این پویش جهت جذب کمک‌های خیری برای خرید دستگاه مذکور راه‌اندازی شد اما پس از اعلام خبر اختصاص این دستگاه به بیمارستان، کمک‌های مردمی متوقف و مبلغ جمع‌آوری‌شده به موسسه خیریه بیمارستان واریز شد.

عسکرنژاد اضافه کرد: بخشی از این پول ضمن اعلام عمومی به مردم، در بخش راه‌اندازی دستگاه سی‌تی‌اسکن و بخشی نیز در زمینه عمرانی و طرح توسعه هزینه شد و این اطمینان را به مردم می‌دهیم که کمک‌های خیرخواهانه آنان برای بیمارستان هزینه شده و به مردم همین شهر بازخواهد گشت.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..