خسارت‌های سنگین به دلیل مکان یابی نامناسب ایستگاه آتش نشانی

معاون خدمات شهری شهرداری یزد: جانمایی صحیح ایستگاه‌های آتش نشانی تأثیر بسزایی در تحقق زمان طلایی امدادرسانی دارد.

به گزارش یزدی نیوز، جعفر امین در نشست هیئت مدیره سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ضمن بیان ضرورت طرح جانمایی ایستگاه‌های آتش نشانی گفت: حوادث آتش سوزی از جمله حوادث بسیار شایع در محیط‌های شهری است و فرآیند امدادرسانی در زمان مناسب در استاندارد‌های مدیریت شهری بسیار حائز اهمیت بوده و نیازمند سرعت و اقدام فوری است.

وی افزود: تحقق این امر در مدت زمان مناسب که به زمان طلایی معروف است، وابستگی بسیاری به مکان ایستگاه‌های آتش نشانی دارد.

معاون خدمات شهری خاطرنشان کرد: متأسفانه با توجه به مکان یابی نامناسب برخی ایستگاه‌های موجود در سطح شهر، در بعضی مواقع برای امدادرسانی با عدم تحقق زمان طلایی مواجه می‌شویم و این موضوع بعضا خسارت‌های جبران ناپذیری را برای شهروندان به بار می‌آورد.

وی ادامه داد: در نظر داریم با همکاری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد و همچنین مشاور طرح، مدلی را برای جانمایی ایستگاه ها مبتنی بر سرعت متوسط انجام دهیم که پس از طی مراحل آزمایشی، قابلیت ارائه در سطح کشور را خواهد داشت.

رئیس سازمان آتش نشانی یزد هم ضمن تشریح تقسیم بندی انواع ایستگاه‌ها به سه مقیاس بزرگ، متوسط و کوچک گفت: طبق استاندارد جهانی برای شهر‌های با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت ایجاد یک ایستگاه متوسط و شش ایستگاه کوچک تعیین شده و به ازای هر ۷۵ هزارنفر جمعیت بیشتر، ایجاد یک ایستگاه کوچک الزامی است.

محمد میرجلیلی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به جمعیت شهر یزد، ۹ ایستگاه آتش نشانی وجود دارد که در وضعیت مطلوبی است، اما باید نسبت به جانمایی برخی از آن‌ها تصمیماتی اتخاذ شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..