معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد:

شرایط کرونایی یزد ثبات ندارد/ آمار بستری‌ها همچنان ۳ رقمی

معان درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اینکه شرایط کرونایی یزد ثبات ندارد، گفت: آمار بیماران دائم در حال نوسان است و نمی‌توان به نتیجه‌گیری کلی از وضعیت این بیماری در استان رسید.

محمود نوری شادکام  با اشاره به اینکه آمار بیماران بستری مشکوک به کرونا در یزد همچنان سه رقمی است، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۵۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های یزد بستری هستند.

وی عنوان کرد: ۴۷ نفر از بیماران نیز به دلیل وخامت شرایط عمومی، در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار گرفته اند.

نوری شادکام با اشاره به اینکه آمار افراد مبتلا و بستری‌های مشکوک دائم در یزد در حال نوسان است، افزود: این شرایط سبب شده تا نتوان به نتیجه گیری کلی ازوضعیت کرونا در استان یزد رسید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: در برخی شهرستان‌ها، ظرف دو روز وضعیت از آبی به قرمز می رسد که این امر حاکی از نوسان بالای آمار مبتلایان و حتی فوتی ها دارد.

وی با اشاره به اینکه در زمان خیز سوم کرونا در یزد تعداد کشته های کرونایی در برخی روزها به ۲۰ نفر هم رسید اما اکنون این آمار کاهش یافته و حتی چند روز به طور مستمر، آمار صفر بود اما اکنون بین یک و دو نفر در طول شبانه روز متغیر است.

نوری شادکام تاکید کرد: اعتقاد به پایان کرونا کاملاً اشتباه است و هرگاه غفلت کنیم افزایش آمار بستری‌های مبتلا به کرونا را به دنبال داشته و در صورت تداوم عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، باز شاهد روزهای سیاه کرونایی خواهیم بود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..