فرماندار خاتم:

نهضت محرومیت‌زدایی در خاتم به راه افتاد/آبرسانی سیار به عشایر

نهضت محرومیت‌زدایی با محوریت شهدا در خاتم به راه افتاده و خدمات رسانی جهادی به مردم این شهرستان توسط دولت و نیروهای جهادی در حال انجام است.

به گزارش یزدی نیوز، جواد میربهبودی، فرماندار خاتم در نشست خبری کنگره ملی ۴ هزار شهید استان یزد که در حسینیه سیدمحمد آقا برگزار شد، اظهار داشت: تمام فعالیت‌هایی که امسال در شهرستان خاتم انجام می‌شود، با محوریت محرومیت‌زدایی و با نیت شهدای استان اجرا شده است.

وی با اشاره به برخی از اقدامات عمرانی انجام شده در این شهرستان عنوان کرد: احداث شش واحد مسکونی شهری و روستایی، مرمت ۴۰ مسکن محرومان، اصلاح شبکه آب شرب روستایی، آبرسانی سیار به عشایر و روستاییان و … بخشی از این خدمات است.

فرماندار خاتم با بیان اینکه خیران این شهرستان برای انجام برخی فعالیت‌های عمرانی در راستای خدمت به محرومان به میدان آمده‌اند، افزود: تامین مصالح مورد نیاز در بسیاری از طرح‌ها توسط خیران انجام شده است.

وی همچنین با بیان اینکه اشتغالزایی به ویژه در مناطق روستایی شهرستان خاتم مدنظر قرارگرفته است، عنوان کرد: تاکنون ۲۸۸ وام اشتغال و ۳۰۰ تسهیلات خرد به نیازمندان از طریق بنیاد برکت این شهرستان پرداخت شده همچنین ۷۵۰ میلیون تسهیلات از محل تبصره ۱۶ به روستاییان و عشایر اعطا شد.

میربهبودی با اشاره به اقداماتی که در راستای محرومیت‌زدایی در مناطق محروم این شهرستان انجام شده است، یادآور شد: ۳ هزار و ۷۰۰ بسته معیشتی، ۳ هزار دست لباس، ۱۰۰ دستگاه لوازم ضروری خانه، ۵۸۰ بسته لوازم التحریر و ۴۵۰ تبلت دانش آموزی به دانش آموزان محروم از جمله این فعالیت‎‌هاست.

فرماندار خاتم با بیان اینکه برخی روستاها و مناطق عشایرنشین از امکانات بهداشتی مناسب برخوردار نبودند، افزود: ۱۰۰ واحد سرویس بهداشتی و حمام برای نیازمندان و محرومان این مناطق احداث شده است.

یادواره ۱۱۵ شهید شهرستان خاتم برگزار شد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان خاتم نیز در این نشست با تاکید بر اینکه تمام فعالیت‌هایی که در قالب کنگره در خاتم اجرا شده با محوریت محرومیت زدایی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام شده است، اظهار داشت: یادواره ۱۱۵ شهید شهرستان خاتم به همین منظور به صورت مجازی برگزار شده است.

سرهنگ عباس باقری ادامه داد: طرح سه شنبه‌های شهدایی نیز به منظور ایجاد ارتباط بین نسل جوان و رزمندگان و شهدای دفاع مقدس اجرا شده است.

وی از فعالیت گروه‌های جهادی در مناطق محروم شهرستان خاتم خبر داد و اظهار داشت: این گروه‌ها در مناطق مختلف مستقر شده اند و هر گروه بنا به تخصص خود خدمات عمرانی و پزشکی و بهداشتی به مردم ارائه می دهند.

باقری، برگزاری شب شعر با موضوع ایثار و شهادت، به‌روز رسانی تابلوهای شهدا در سطح شهر، برگزاری ختم صلوات برای شهدای شهرستان خاتم و…. را از برنامه هایی برشمرد که در قالب کنگره بزرگداشت ۴ هزار شهید استان یزد اجرا شده است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..