خانواده مهمترین، نهاد حفظ و تربیت انسان‌ها

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافق: خانواده مهمترین نهاد در جامعه انسانی است که وظیفه تربیت وسازندگی افراد و انسان‌ها رابرعهده دارد.

به گزارش یزدی نیوز، چمران بهارلوئی در نشست بررسی مسائل خانواده بیان داشت: یکی از ویژگی‌های خانواده پویا، معرفت و آموزش مهارت‌های زندگی برای رسیدن به اهداف متعالی است.

 

وی، در رابطه با مهمترین عوامل فروپاشی خانواده اظهار داشت: علاوه بر مشکلات و مسائل مادی، عدم توجه به آموزه‌های قرآنی و سبک دینی از مهترین دلایل از هم گسیختگی خانواده است.

 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافق، افزود: بهزیستی ونهاد‌های زیر مجموعه آن مانند اورژانس اجتماعی ومشاوره‌های خانواده می‌توانند نقش بسزایی درتعیین تکلیف اختلافات خانواده هاداشته باشند.

 

بهارلوئی به برخی از برنامه‌های نهاد‌های حل اختلاف و مراکزمشاوره رایگان اشاره و ابراز کرد: فعالیت این مراکز در چارچوب حمایت از نسوان و اطفال در مبحث طلاق، آموزش و اطلاع رسانی در خصوص محاسن و مشکلات فضای مجازی، مشاوره به خانواده‌ها در موضوع ترک اعتیاد، را در بر می‌گیرد.

 

وی از راه اندازی سامانه تصمیم خبر داد و خاطر نشان کرد: در سامانه تصمیم که به عنوان سامانه نوبت دهی طلاق طراحی و راه اندازی شده است، زوجین متقاضی طلاق باید مراحل جدیدی را جهت پیگیری درخواست خود طی کنند.

 

در شهرستان بافق نیز برای زوجین متقاضی طلاق توافقی، ثبت نام در سایت www.zaman.behzisti.net مربوط به سازمان بهزیستی با همکاری قوه قضاییه امکان پذیر شده است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..