صادرات ریلی در انتظار محصولات گلخانه‌ای استان یزد

مدیرکل دفترهماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد: بزودی باهمکاری بخش خصوصی امکان صادرات ریلی محصولات گلخانه‌ای استان یزد فراهم می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز، زاده رحمانی با اشاره به اینکه در استان یزد ۱۸۰۰ هکتار گلخانه با اولویت کشت خیارسبز، گوجه فرنگی و انواع فلفل داریم، افزود: افزایش قیمت گوجه موجب شد تاگلخانه داران به سمت کشت آن بروند و به تبع با افزایش عرضه و تقاضای ثابت کاهش قیمت را شاهد هستیم.

وی در ادامه، به نبود پایانه صادراتی در استان یزد هم اشاره‌ای کرد و گفت: خوشبختانه در هفته گذشته مشکل فقدان پایانه صادراتی در استان یزد با اعلام آمادگی بخش خصوصی مرتفع شد و بخش خصوصی در بحث صادرات ریلی فعال خواهد شد.

مدیرکل دفترهماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد یادآور شد:با درگیری ارمنستان و آذربایجان چند روزی در صادرات وقفه افتاد و اکنون کانتینر‌ها ۱۲ روز تا مسکو می‌روند که با تاخیر‌ها موجب کاهش کیفیت محصولات می‌شود و منتظر ترانزیت ریلی بخش خصوصی از طریق بندرامیرآباد هستیم و با صادرات ریلی زمان رسیدن از ۱۲ روز به ۵ روز کاهش می‌یابد و اینکه مقرون به صرفه هم است و با این امکان به غیر مسکو حوزه اوراسیا راهم تحت تاثیر قرار می‌دهیم.

زاده رحمانی ادامه داد: بخش خصوصی فرودگاه آن هم در شرف تاسیس است و با هواپیما‌های مخصوص حمل بار صادرات استان یزد از طریق هوا نیز ،بزودی انجام می‌شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..