صدور حکم جدید برای اماکن مذهبی استان یزد

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان یزد از صدور ۱۰۵۵ حکم برای هیأت امنای اماکن مذهبی در استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز حجت الاسلام مجید کرمی معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به تایید صلاحیت هزار و ۵۵ حکم برای هیات امنای اماکن مذهبی توسط کمیسیون تأیید صلاحیت گفت: این کمیسیون به صورت ماهانه تشکیل می‌شود و اماکن و بقاع متبرکه‌ای که به هر دلیلی دارای هیئت امنا نیستند و یا اعتبار احکام آنان تمام شده است، از سوی این کمیسیون مورد بازبینی قرار می‌گیرد و برای صدور حکم به اداره کل اوقاف معرفی می‌شوند.

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون برای ۲۲۰ هیات امنای بقعه متبرکه، مسجد و حسینیه در این استان حکم صلاحیت صادر شده است.

کرمی تصریح کرد: هیئت امنای مساجد و حسینیه‌ها بر اساس شاخصه‌های ولایت مداری، امانت داری، متعهد، تحصیل کرده، شخصیت فرهنگی و قرآنی، جوان، فعال و هوشمند انتخاب و برابر مبانی قانونی و ساماندهی مدیریت یکپارچه این اماکن مقدس به کارگیری می‌شوند.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان یزد اظهار داشت: بهره گیری از ظرفیت‌های فکری، مدیریتی، رشد و بالندگی فضای معنوی و فرهنگی، دستیابی به مدیریت پاسخگو و خدمتگزار و افزایش مشارکت‌های مردمی در اداره بقاع متبرکه از اهداف انتخاب و به کارگیری هیئت امنای متعهد به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری نیز ۲۰ پرونده در دست اقدام کمیسیون تایید صلاحیت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بررسی و مورد تایید قرار گیرد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..