توجه شورای شهر یزد به عناصر آب، خاک و هوا

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شورای اسلامی شهر یزد از اقدامات این شورا در حوزه مدیریت آب، خاک و هوا خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، سپنتا نیکنام گفت: این کمیسیون اقدامات مثبتی به منظور حفظ محیط زیست شهری و مدیریت بهینه عناصر زیست محیطی در شهر یزد انجام داده است.

وی افزود: آب از عناصر مهم طبیعت به شمار می‌رود که این کمیسیون برای مدیریت آن، جدا سازی آب شرب از آب مورد نیاز برای آبیاری درختان را در دستور کار قرار داده‌ است.

 

نیکنام با بیان این که با صرف هزینه میلیاردی، آب خام برای آبیاری درختان شهری مورد استفاده قرار گرفته است، تصریح کرد: در خصوص عنصر خاک به عنوان دیگر عنصر اصلی طبیعت، نیز ساماندهی نخاله‌های ساختمانی با همت سازمان مدیریت پسماند نهایی شده و با این اقدام تهدید پسماند نخاله ساختمانی برای یزد کمرنگ می‌شود.

 

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: همچنین ایجاد و گسترش فضا‌های سبز شهری از آیتم‌های مورد توجه برای حفظ هوای پاک بوده است.

 

نیکنام خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات مثبت این کمیسیون، راه اندازی کارخانه کمپوست به منظور تفکیک و پردازش زباله و همچنین آماده‌سازی اپلیکیشن ثبت زباله بوده که با استفاده از آن، شهروندان می‌توانند زباله‌های خشک خود را در منازلشان به پیمانکار مربوطه تحویل دهند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..