امام جمعه یزد تاکید کرد؛

نیاز به حرکت جهادی در استان‌ها برای خودکفایی در تامین خوراک دام

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه در کشور ما ظرفیت تولید خوراک دام وجود دارد، گفت: نیاز به یک حرکت جهادی در تمام استان‌هاست تا در این زمینه به خودکفایی برسیم.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله محمدرضا ناصری،در دیدار با مدیرعامل سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده و معاون وزیر صمت، با اشاره به نهادینه شدن برخی فرهنگ‌های نادرست در کشور اظهار داشت: مصرف‌گرایی از فرهنگ‌های نادرستی است که بیشتر توسط غربی‌ها در کشور باب شده و با تبلیغ اجناس خود، مردم ما را به سمت استفاده از کالاهایشان سوق داده‌اند و به تدریج این فرهنگ در خانواده‌ها نهادینه شده است.

وی با اشاره به نقش موثر سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده عنوان کرد: باید در این سازمان برای مصرف ضابطه‌مند و اصولی برنامه ریزی و فرهنگ سازی شود و وزارتخانه‌هایی نظیر بهداشت و صنعت، معدن و تجارت نیز در این زمینه می‌توانند بسیار اثرگذار عمل کنند.

ناصری با اشاره به اینکه در برخی کشورها حتی برای استفاده از تلفن و تلویزیون نیز برنامه‌ریزی وجود دارد تا افراد خانواده بتوانند همه امورشان را در زمان مقرر انجام دهند، بیان کرد: در کشور ما نیاز ضروری به آموزش و فرهنگ سازی در زمینه مدیریت مصرف در انرژی، وقت، کالا و غذا وجود دارد که این امر نیازمند تدوین یک شیوه‌نامه است.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه رسانه‌ها نیز تبلیغات محور شده‌اند، افزود: لازم در سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده، بابی برای ساماندهی مصرف باز شود که آموزه‌های قرآنی و سبک زندگی اسلامی در این زمینه بسیار موثر است بنابراین می‌توان از حوزه‌های علمیه در این زمینه کمک گرفت.

وی، یکی دیگر از فرهنگ‌های نادرست در کشور که از دولت تا تولیدکننده، فروشنده و صادرکننده به آن گرفتار هستند را تلاش برای کسب سود بیشتر دانست و گفت: اگر هر یک از اینها به سود کم و متعارف راضی باشند، بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

ناصری با اشاره به اینکه در مواردی سود بیشتر برخی کالاها، به ضرر مردم تمام می‌شود، افزود: چون سود برخی کالاها مثل لوازم آرایش زیاد است، برخی نیازهای مردم نادیده گرفته می شود و لوازم آرایش وارد می شود تا به فروش برسد و از واردکننده تا فروشنده به سود بیشتری برسند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..