رئیس سازمان صمت استان یزد:

روزانه ۱۱۰ تن مرغ مازاد بر نیاز در یزد تولید می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد از تولید روزانه ۱۱۰ تن مرغ مازاد بر نیاز در استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز محمدرضا علمدار یزدی در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان یزد با بیان اینکه از آبان ماه سال گذشته تاکنون طرح تنظیم بازار و پاسخگویی به شکایات مردم به شکل ویژه در حال پیگیری است، اظهار داشت: از آبان ۹۸ تاکنون استان یزد هر هفته در ارزیابی پاسخگویی به شکایات مردم رتبه اول را از آن خود کرده است.

وی بیان کرد: این آمارها اتفاقی نیست و همکاران ما با رعایت شأن مردم، به تمام شکایات آنها در طول یک روز پاسخ می دهند.

علمدار یزدی در مورد مصرف گوشت قرمز و نرخ گذاری آن در استان یزد عنوان کرد: قیمت مصوب گوشت قرمز ماه‌هاست در یزد روی ۱۱۰ هزار تومان ثابت مانده و با آنکه یزد مولد گوشت قرمز گوسفندی نیست و از فارس وارد می‌کند اما همیشه قیمت مصوب یزد از فارس کمتر است.

وی عنوان کرد: از نظر تخم مرغ، وضعیت قیمت ثبات یافته و مدتی است که به نرخ ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان عرضه می شود و برای اینکه به ثبات در بازار تخم مرغ برسیم، از ابتدای دی تا ۲۰ بهمن، ۲ هزار و ۱۰۰ بازرسی از واحدهای مرغ تخم‌گذار و صنفی انجام شده که حاصل آن تشکیل ۱۱۱ فقره پروونده تخلف با جریمه ۲۶ میلیارد ریال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به اقدامات شبانه روزی انجام شده در زمینه کنترل بازار و تولید تخم مرغ اظهار داشت: استان یزد در حال حاضر صادر کننده تخم مرغ است.

وی در مورد تولید و مصرف گوشت مرغ در استان نیز ادامه داد: دائم در حال نظارت بر تولید، عرضه و فروش گوشت مرغ هستیم و اگر استان‌های همسایه قیمت‌های مصوب را رعایت کنند، ما را در تنظیم بازار مرغ همراهی کرده اند و کنترل بازار یزد برای ما ساده‌تر خواهد بود.

علمدار یزدی، میزان مصرف مرغ در یزد را روزانه ۷۰ تن اعلام کرد و گفت: میزان کشتار تا روزی ۱۸۰ تن نیز می رسد به این معنا که در استان یزد روزانه ۱۱۰ تن مازاد تولید گوشت مرغ داریم.

وی در مورد تنظیم بازار میوه شب عید نیز عنوان کرد: امسال ۴۰۰ تن سیب ۵۰۰ تن پرتغال برای شب عید در نظر گرفته شده است.

علمدار یزدی در مورد وضعیت تولید و بازار شکر، روغن و لاستیک نیز به ارائه گزارشی از وضعیت استان یزد پرداخت.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..