۱۲۰ پروژه گردشگری در یزد دست اقدام است

no-thumbs

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد گفت: 120 پروژه گردشگری و میراث فرهنگی برای ارائه خدمات گردشگری در دست اقدام است.

به گزارش یزدی نیوز محمدمهدی شرافت  در نشست ستاد خدمات سفر نوروزی استان اظهار داشت: از این تعداد پروژه در سال گذشته تنها برای پنج پروژه تامین اعتبار شده است که مابقی نیز در سال جاری اقدام خواهد شد.

وی ادامه داد: تا سال قبل در استان ۴۸ هتل برای اسکان داشتیم که ۳۶ هتل بوم‌گردی نیز وارد چرخه خدمت شد و تا پایان سال گذشته نیز چهار هزار و ۶۰۰ برای ارائه خدمات به مسافران تحویل داده شد.

این مسئول با اشاره به آماری از وضعیت پذیرش مسافران نوروزی در سطح استان اضافه کرد: ستاد اجرایی خدمات سفر در استان منحصر به فعالیت در ایام نوروز نیست بلکه در طول سال کارآیی دارد.

وی با بیان اینکه در ایام تعطیلات ۹.۵ درصد تردد جاده‌ای در استان افزایش داشت عنوان کرد: در این مدت ۴۴ درصد هم ضریب اقامت در استان افزایش یافت که این آمار در سطح کشور بیانگر افزایش ورود گردشگر به استان در مقایسه با سایر استان‌ها است.

شرافت با اشاره به توجه جدی بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و حضور در عرصه گردشگری  اضافه کرد: مجموعه فعالیت‌هایی که در این مدت انجام شده نشان می‌دهد که بخش خصوصی امید به حضور بیشتر و پررنگ‌تر در عرصه گردشگری دارد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به توسعه گردشگری در استان ادامه داد: ظرفیت‌هایی که در این زمینه حال توسعه هستند در نوع خود برای گردشگران جذاب است و منجر به جذب گردشگر خواهند شد.

این مسئول عنوان کرد: مبنای توسعه گردشگری اعتقاد قلبی است که بر اساس گردشگر مولد باید در این زمینه اقدام کرد و به این مهم نیز توجه داشت که گردشگری یک فعالیت مولد است.

شرافت با اشاره به اینکه ریسک‌پذیری از نقاط ضعف فعالیت در حوزه گردشگری است تصریح کرد: حوزه گردشگری با کوچکترین تحرکات سیاسی و اجتماعی ممکن است ریزش یا رشد کند اما با این وجود برنامه مدونی برای ادامه فعالیت نیاز دارد.

به گزارش فارس، وی عنوان کرد: برنامه‌ای پنج ساله در دست اقدام است که اگر تحقق یابد در سال ۱۴۰۴ استان یزد به یکی از قطب‌های گردشگری در سطح کشور تبدیل خواهد شد.
 

بخش نظردهی بسته شده است..