رئیس فراکسیون گردشگری مجلس:

معاونت گردشگری به معاونت‌های وزارت خارجه اضافه شود

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس معتقد است با توجه به ناتوانی حوزه معاونت اقتصادی وزارت خارجه برای احیا و رونق اقتصاد کشور طی چهار دهه گذشته، معاونت گردشگری باید به معاونت‌های این وزارتخانه اضافه شود.

«محمدرضا دشتی اردکانی» در شورای راهبردی گردشگری استان یزد که در هتل والی یزد برگزار شد، با تاکید بر این که اعداد بودجه کشور شامل نفت، اوراق و مالیات، خالی از عدد گردشگری است، تاکید کرد: متاسفانه عدد گردشگری در بودجه کشور وجود ندارد، چرا که مجلس و دولت و حاکمیت هیچ کدام به گردشگری اعتقادی ندارند.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس از بی‌توجهی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهتمام به صنعت گردشگری گلایه کرد و گفت: پس کو گوش شنوا؟وی با بیان این که از ۱۱ ماده تفاهم‌نامه بین ایران و چین، دو ماده به گردشگری اختصاص دارد، گفت: با این وجود، باز هم برای گردشگری هیچ اقدامی نکرده‌ایم.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس از بی‌توجهی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهتمام به صنعت گردشگری گلایه کرد و گفت: پس کو گوش شنوا؟

وی معتقد است با توجه به ناتوانی حوزه معاونت اقتصادی وزارت خارجه برای احیا و رونق اقتصاد کشور طی چهار دهه گذشته، معاونت گردشگری باید به معاونت‌های این وزارتخانه اضافه شود.

نماینده اردکان در مجلس با اشاره به این که گردشگری باید به رفع حلقه‌های مفقوده بپردازد، تاکید کرد: دانشکده گردشگری، حمل و نقل هوایی و پژوهشگاه از حلقه‌های مفقوده این صنعت به شمار می‌روند.

وی به لزوم همدلی در بین دولت و بخش خصوصی یاد کرد و گفت: با توجه به این که مردم در ایام نوروز، سفر را حذف نمی‌کنند باید آمادگی لازم در این خصوص را داشته باشیم.

دشتی اردکانی همچنین با بیان این که برگزاری جلساتی مرتبط به دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در غیاب نمایندگان این بخش‌ها نتیجه‌بخش نخواهد بود، خواستار حضور نمایندگان مذکور در جلسات جهت بررسی مشکلات مطرح شده در رابطه با بخش گردشگری استان شد.

منبع:ایسنا یزد

 

بخش نظردهی بسته شده است..