استانداریزد:

ارائه خدمات مناسب به مسافران توجه غیربومی ها را به یزد جلب کرد

no-thumbs

استاندار یزد گفت: خدمات مناسبی که نوروز امسال با همکاری همه دستگاهها ارائه شد توجه مسافران غیربومی را به فرهنگ ، نوعدوستی، مردم دوستی و مهمان نوازی یزدی ها جلب کرد.

به گزارش یزدی نیوز  سیدمحمد میرمحمدی عصر دوشنبه در جلسه ارایه گزارش عملکرد ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد ویژه نوروز ۹۵ با اشاره به در پیش بودن روز کارگر و هفته معلم افزود: یکی از موارد مهمی که لازم می دانم بر آن تاکید کنم لزوم توجه به فعالیت دیگران و بزرگ دانستن این فعالیتهاست.
وی اظهار کرد: قدرشناسی و قدردانی ،رشد عشق و علاقه و افزایش خدمات و رفاه بیشتر را برای مردم به همرا دارد .
رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر استان یزد درباره فعالیتهای نوروزی این ستاد خاطرنشان کرد: نوروز امسال مصادف با میلاد حضرت فاطمه(س) بود و فضایی معنوی بوجود آورد که در آن ارائه خدمات مناسب دستگاهها به مسافران و انتقال فرهنگ مردم یزد ، رضایت گردشگران را به همراه داشت.
استاندار یزد اضافه کرد: در زمانی که همه دوست داشتند بعد از یکسال فعالیت برای استراحت بروند عده ای بصورت شبانه روزی برای رفاه مردم ماندند و خدمات ارائه کردند.
میرمحمدی ادامه داد: ارائه این خدمات در واقع انتقال فرهنگ استان از طریق مسافران نوروزی به سراسر کشور بود که عده ای در عمل و با کسب رضایت مردم انجام دادند.
وی با اشاره به اهمیت گردشگری در استان یزد گفت: موفقیت این حوزه نیازمند ضرورت هایی از جمله امنیت گردشگران، خدمات مناسب، نظم بیشتر مراکز گردشگری ، رعایت بهداشت، زیباتر کردن اماکن تاریخی، شناسایی و معرفی مناظر قشنگ تر و جلوه های فرهنگی و آداب و سنن و استفاده عملی از این آداب و ارائه خدمات در نزدیک ترین مراکز به اماکن تاریخی است.
میرمحمدی تاکید کرد: مسئولان این اقدام های نوروز و موفقیت های آن را با انتشار در رسانه ها و روزنامه های به سایر استانها هم منعکس کنند تا ایرانی باطراوت تر، شاداب تر و مقاوم تر با همدلی ، اتحاد و همبستگی داشته باشیم.
در این مراسم تعدادی از روسای کمیته های فعال ستاد خدمات سفر گزارشی کوتاه از عملکرد ستادها ارائه کردند.
همچنین از تعدادی از فعالان ستادها از جمله رؤسای کمیته ها و فرمانداران شهرستانها قدردانی شد.
در پایان نیز گزارش عملکرد نوروزی دستگاهها در قالب سه جلد کتاب از سوی مدیرکل میراث فرهنگی استان به عنوان دبیر ستاد به استاندار یزد تقدیم شد.
یزد به عنوان دومین شهر تاریخی و نخستین شهر خشتی جهان و یکی اضلاع مثلث گردشگری در کنار اصفهان و فارس در مرکز ایران مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است.
به گزارش ایرنا ،امسال ضریب اقامت مسافران نوروزی در استان یزد ۴۴.۵درصد رشد داشته در حالی که این آمار در کشور ۱۵درصد بوده است.
 

بخش نظردهی بسته شده است..