کشت آنغوزه در اراضی روستای ولیعصر کندر

مسئول اجرای طرح ترسیب کربن منابع طبیعی وآبخیز داری شهرستان خاتم: گیاه آنغوزه در پنج هکتار از منطقه غرق شده روستای ولیعصر کندر کشت شد.

به گزارش یزدی نیوز، بذرافشان گفت: در سالجاری گیاه آنغوزه در پنج هکتار از اراضی منطقه غرق شده روستای ولیعصر کندر به صورت آزمایشی و آموزشی کشت شد تا جوامع محلی بتوانند بانحوه کشت این گیاه آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه آنغوزه گیاهی دارویی وصنعتی است و به کشور‌های اروپایی صادر می‌شود، افزود:کشت آزمایشی آنغوزه از برنامه‌های طرح ترسیب کربن است که از سال ٩۶ باهدف بهبود و احیای پوشش گیاهی و ارتقای وضعیت معیشت واقتصاد جوامع محلی در شهرستان خاتم آغاز شد.

 

بذرافشان ادامه داد: طرح ترسیب کربن در دو فاز در روستا‌های کرخنگان، چنارناز، ولیعصرکندر، توتک، خوانسار، برزگر، رحمت آباد و حسن آباد با جمعیت ۴٢٠٠ نفر در ١٠٠ هزار هکتار اجرایی شده است.

 

وی بیان کرد: در شهرستان خاتم بیش از پنج هزار هکتار رویشگاه طبیعی گیاهان دارویی وصنعتی وجود دارد که سالانه بیش از ٢٠٠ هکتار به کشت گیاهان دارویی و صنعتی اختصاص داده می‌شود و زمینه اشتغال ١٠٠ نفر فراهم می‌شودکه با آشنایی جوامع محلی با کشت‌های جدید امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت به نحو مطلوب تری استفاده کنیم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..