فرهنگ سازی ایمنی در صنایع اردکان انجام شد

همایش «فرهنگ سازی ایمنی» در کارگاه های صنعتی و تولیدی اردکان با حضور مسئولان و کارشناسان ایمنی واحدهای صنعتی و تولیدی اردکان برگزار شد.

«محمد فتاحی اردکانی» رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردکان ضمن اعلام این خبر  به اهمیت بالای بحث ایمنی در محیط کار اشاره و حوادث ناشی از کار را چالشی مهم در جامعه کار و تولید برشمرد که اگر بدرستی مدیریت و کنترل نشود در ابعاد انسانی ، اجتماعی و اقتصادی جامعه را دچار آسیب و زیان می‌کند.

وی عنوان کرد: حوادث ناشی از کار سبب کندی رشد و توسعه جامعه، تحمیل زیان مالی به کارگر و کارفرما و دولت، خسران سرمایه انسانی و بروز آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی می‌شود.

فتاحس اردکانی با بیان این که سرمایه گذاری در امر ایمنی بازگشت سرمایه و مزایای بی شماری به دنبال دارد، عنوان کرد: در سال‌های اخیر اقدامات تخصصی و بسیار مفیدی در راستای ارتقا شرایط ایمنی در محیط‌های کار از سوی وزارت تعاون ،کار صورت گرفته و بر مقولات آموزش ،فرهنگ سازی و نظارت مستمر در حوزه ایمنی کار تاکید شده است.

در این همایش «جواد اعتماد مقدم» بازرس کار شهرستان یزد مباحثی را درخصوص فرهنگ سازی ایمنی کار ایراد کرد و از سوی کارشناسان ایمنی واحدهای تولیدی و صنعتی، مقالاتی ارائه شد.

در پایان این همایش که با استقبال مدیران HSE و کارشناسان حوزه ایمنی برگزار شد، از ارائه کنندکان مقالات با موضوع فرهنگ سازی ایمنی در کارگاه‌ها با اهدا لوح تقدیر تجلیل شد.

در حاشیه این همایش که در سالن اجتماعات شرکت آهن و فولاد ارفع برگزار شد، از طرح در حال ساخت مجتمع فرهنگی ورزشی شهید سلیمانی چادرملو و خط تولید آهن و فولاد ارفع بازدید شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..