مدیرحوزه‌های علمیه کشور؛

سندجامع نماز در ۶ ماه باید تهیه شود

آیت الله اعرافی، بر تهیه شناسنامه جامع ستاد اقامه نماز تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز، آیت الله اعرافی امام جمعه میبد در نشست ستاد اقامه نماز این شهرستان مقوله نماز و جماعت را حلال مشکلات جامعه و جلوگیری از گسست‌های اجتماعی خواند و افزود: این مقوله باید از سوی همه ادارات با عزم جدی دنبال شود تا آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد.

مدیرحوزه‌های علمیه کشور بر تهیه شناسنامه جامع ستاد اقامه نماز تاکید کرد و افزود: این سند جامع پنج ساله باید طی شش ماه آینده به سرانجام برسد.

آیت الله اعرافی بر سرمایه گذاری و تبلیغات بر محور جذب به نماز به ویژه در بین قشر نوجوان و جوان از طریق فضای مجازی تاکید کرد.

 

رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد هم در این جلسه، میانگین مساجد بین راهی استان را حدود ۱۱ کیلومتر عنوان کرد.

حجت الاسلام سیداکبر موسوی هزینه برای ترویج نماز را سرمایه گذاری فرهنگی خواند و با بیان اینکه سه هزار روحانی دراستان وجود دارد که به امرنماز در جامعه می‌پردازند افزود: نماز تنها نسخه نجات جامعه از آسیب‌های اجتماعی است.

موسوی در ادامه جامعه دانش آموزی را اصلی‌ترین جامعه در بعد نماز و جماعت عنوان کرد و گفت: درسطح استان کمتر از یکصد مدرسه به نمازخانه نیاز دارند و درشهرستان میبد هم هفت مدرسه فاقد نماز خانه می‌باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان گفت: از ۳۰ هزار متر فرش سجاده ای نیاز مدارس استان، درسال گذشته ۱۷ هزار متر آن تهیه شده است و سیزده هزار مترمربع فرش سجاده ای هم که سهم میبد از این مقدار هزار مترمربع است دراولویت تهیه و تامین قرار دارد.

وی گفت: برای تامین هزار متر فرش سجاده ای نمازخانه مدارس شهرستان میبد بیش از ۳۰۰ میلیون تومان نیاز است که قرار شد نصف آن را ستاد استان و نصف دیگر را شهرستان تامین کند.

در این نشست همچنین در خصوص احداث مسجد بام میبد بحث شد که آیت الله اعرافی تاکید کرد این مسجد را شورا و شهرداری دراولویت قرار دهد و ازسوی دیگر از ظرفیت خیرین هم استفاده شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

 

تشکیل کارگروه به ریاست فرمانداری و دبیری شهرداری برای ایجاد پارکینگ، پیاده رو، ورود و خروج و مناسب سازی مساجد، توجه به احداث مسجد درشهرک‌های بدون مسجد، نمازجماعت درادارات و مدارس و صنایع از دیگر تاکیدات آیت الله اعرافی دراین نشست بود.

بخش نظردهی بسته شده است..