همایش بین المللی مهندسی مکانیک در دانشگاه یزد

no-thumbs

دبیر بیست و چهارمین همایش بین المللی مهندسی مکانیک گفت: این همایش از (سه شنبه) به مدت سه روز با حضور 6 استاد برجسته از دانشگاه های آمریکا، کانادا و آلمان در دانشگاه یزد برگزار می شود.

به گزارش یزدی نیوز سید محمد بزرگ افزود: این همایش بین ‌المللی از سال ۱۳۷۱ در دانشگاه ‌های مختلف کشور با حضور جمعی از استادان برجسته داخلی و خارجی و دانشجویان برگزار شده و امسال برای نخستین بار در دانشگاه یزد برگزار خواهد شد.
وی، هدف از برگزاری این همایش را ارائه آخرین دستاوردهای حوزه مهندسی مکانیک برای آشنایی استادان، صنعتگران و دانشجویان کل کشور و معرفی و شناساندن دانشگاه یزد به‌ خصوص حوزه مهندسی مکانیک این دانشگاه به جامعه علمی کشور عنوان کرد.
این مسئول خاطر نشان کرد: در بیست ‌و چهارمین همایش مهندسی مکانیک جمعی از استادان ایرانی خارج از کشور، تعدادی از استادان داخل کشور و جمعی از دانشجویان این حوزه نیز حضور خواهند داشت.
وی یادآور شد: در این همایش حدود ۷۵۰ مقاله به صورت پوستر و سخنرانی ارائه خواهد شد که از این تعداد ۲۰ مقاله از دانشگاه ‌های خارج از کشور است.
دبیر این همایش، محورهای اصلی همایش را حوزه ‌های مختلف مهندسی مکانیک از جمله سیستم‌ های نیروگاهی، تاسیسات مکانیکی، رباتیک و کنترل، ساخت و طراحی قطعات تجهیزات مکانیکی عنوان کرد.
بزرگ با بیان اینکه در این همایش مقاله های پژوهشی و کاربردی هم ارائه می ‌شود افزود: در حاشیه برگزاری همایش نشست ‌های کاربردی با حضور صنعتگران برگزار می‌شود که به موضوعات صنعتی می ‌پردازد.
وی درباره دیگر برنامه ‌های جانبی این همایش گفت: در کنار همایش تعدادی کارگاه آموزشی تخصصی برای دانشجویان به ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی برگزار خواهد شد.
استاد دانشگاه یزد همچنین برگزاری برنامه ‌های فرهنگی از جمله بازدید از بناهای تاریخی یزد و اهدای جوایز به مهندسان برجسته کشور و پایان‌نامه‌ های برتر را از دیگر برنامه ‌های این همایش عنوان کرد.
بزرگ، حضور صنعتگران و مهندسان استان در این همایش را با هدف بهره گیری از آن و تعامل با استادان برجسته خواستار شد.
 

بخش نظردهی بسته شده است..