شهردار خبر داد

برگزاری المپیاد ورزشی خواهرخوانده‌های شهر میراث جهانی یزد

شهردار یزد از برگزاری المیپاد ورزشی میان شهرهای خواهرخوانده این شهر میراث جهانی خبر داد.

«جمال‌الدین عزیزی»در مراسم افتتاح اولین خانه ورزش منطقه‌ی محمودآباد شهر یزد با بیان این که در سال آینده برگزاری المپیاد ورزشی شهرهای خواهرخوانده در دستور کار شهر میراث جهانی یزد قرار دارد، گفت: این مسابقات در راستای توسعه ارتباطات ‌بین‌المللی بین شهرهای خواهرخوانده یزد برگزار خواهد شد و علاوه بر آثار موثری که بر جای می‌گذارد، یزد را به عنوان اولین شهر فعال مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

وی با اشاره به در حال برگزار بودن رقابت‌های المپیاد ورزش محلات شهر یزد، از برگزاری این مسابقات به صورت مجازی با هدف توجه به سلامت جامعه خبر داد و گفت: پیشنهاد واگذاری ورزش همگانی به شهرداری‌ها مطرح شده که خوشبختانه مورد توجه و اقبال وزارت ورزش نیز قرار گرفته است.

شهردار حفظ خرده فرهنگ‌ها در حین توسعه شهری را لازمه تحقق شعارهایی مانند «یزد آرزوها» دانست و گفت: باید برای نسل‌های آینده، یزد با همین لهجه و فرهنگ باقی بماند و اصالتمان حفظ شود چرا که همین مسئله می‌تواند منجر به استمرار پویایی و نشاط جامعه یزدی شود و لازم است برای آن برنامه‌ریزی گردد.

وی در ادامه به توسعه فضاهای فرهنگی درون محله‌ای تاکید کرد و گفت: نشاط اجتماعی و سلامت مردم با اقدامات موثر ارتقا می‌یابد.

شهردار یزد با اشاره به این که ایجاد چنین فضاهایی مانع گسترش آسیب‌های اجتماعی می‌شوند، اظهار کرد: هر چه به این بخش از نیازهای جامعه توجه شود، کمتر به ایجاد بسترها و زیرساخت‌هایی برای درمان آسیب‌های اجتماعی نیازمند خواهیم شد، هر چند که ایجاد بسترهای مرتبط با درمان آسیب‌های اجتماعی نیز از وظایف شهرداری است.

 

«عباس ملازینلی» رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد هم اظهار کرد: بسیاری از ادارات و نهادها، امکانات و سایر ظرفیت‌ها را حبس کرده‌اند که حسینیه‌ها یکی از مصادیق این مقوله هستند.

وی با اشاره به خالی و بلااستفاده بون اغلب حسینیه‌ها در طول ۱۰ ماه از سال، گفت: این ظرفیت‌ها قابلیت مطلوبی برای تبدیل شدن به فرهنگسرا و خانه‌های ورزش دارند.

وی در ادامه به خانه ورزش محمود آباد اشاره و بیان کرد: این مکان با اعتبار سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تجهیز شده و امیدواریم با تداوم چنین اقداماتی و بهره‌گیری از طرفیت موجود در راستای توسعه ورزش و کمک به ارتقای سلامت جامعه گام برداریم.

ملازینلی به لزوم آموزش و فرهنگ‌سازی در این زمینه نیز تاکید کرد و گفت: توسعه چنین اقداماتی نیازمند جلب مشارکت‌های اجتماعی خواهد بود.

علاوه بر این مراسم، گرمخانه افراد بدون سرپناه و کمپ ترک اعتیاد بانوان در یزد نیز با حضور شهردار و جمعی از مسئولان شهر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..