راه اندازی ۴۳ مرکز مثبت زندگی در استان یزد

مدیرکل بهزیستی استان یزد، از راه اندازی ۴۳ مرکز مثبت زندگی در استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، عطابخش در بازدید از موسسه خیریه باب الحوائج شهرستان میبد گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ مرکز مثبت زندگی در سراسر کشور در هفتم اسفند مصادف با ولادت با سعادت امام علی (ع) راه اندازی می شود

وی گفت: مراکز مثبت زندگی، بهزیستی‌های کوچک هستند که ارائه خدمات آن‌ها به شکل الکترونیکی است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد افزود: سهم استان یزد از این تعداد مراکز مثبت زندگی ۴۳ مرکز است.

عطابخش با بیان اینکه قبل از مراکز مثبت زندگی، ارائه خدمات بهزیستی در قالب موسسات انجام می‌گرفت افزود: انتظار داریم موسسات خیریه از این پس حمایت‌های خود را در جهت افراد نیازمند جامعه و شهرستان ادامه دهند و سازمان هم در حد توان و مسائل قانونی حمایت خود را خواهد داشت.

مدیرکل بهزیستی استان همچنین گفت: بیش از ۹۵ درصد فعالیت‌های بهزیستی به صورت غیردولتی در حال انجام است و هر چه فعالیت‌های بهزیستی محدودتر شود؛ بهتر می‌توانیم به فعالیت اصلی خود بپردازیم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان میبد هم گفت: در حال حاضر شهرستان میبد دارای ۱۳ مؤسسه خیریه تخصصی در حوزه اشتغال، حقوقی و فرهیختگان و ۶ مؤسسه در راستای پیشگیری است.

فلاح افزود: موسسه خیریه باب الحوائج یک موسسه جامع و کامل در عرصه‌های پیشگیری از جمله مرکز مشاوره، پایگاه دائم سنجش بینایی، طرح نورو فیدبک و همچنین در حوزه توانبخشی در بخش‌های گفتاردرمانی و کاردرمانی در حال فعالیت هستند .

رئیس بهزیستی میبد با بیان اینکه شهرستان میبد تاکنون ۷۵ مجوز را طبق ماده ۲۶ صادر کرده است افزود: از این تعداد ۱۹ مجوز موسسه خیریه، ۴۲ مجوز در حوزه اجتماعی و بقیه در حوزه توانبخشی،اشتغال و پیشگیری فعالیت دارند که هر مرکز به طور متوسط بین ۳۲۰ الی ۳۵۰ پرونده در اختیار دارد.

سیدمحسن فلاح گفت: در حوزه توانبخشی ۱۵۰۰ پرونده، در حوزه اجتماعی حدوداً ۲۳۰ پرونده و در مجموع ۳۲۰۰ نفر تحت پوشش بهزیستی میبد در حوزه حمایتی و توانبخشی قرار دارند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..