معادن بدهی‌های خود به شهر را پرداخت کنند

شهردار بافق: اگر معادن بدهی‌های خود را پرداخت نکنند، از طریق قانون ورود می‌کنیم.

به گزارش یزدی نیوز، سید علی نوروز زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به دو درصد فروش معادن، گفت: بیش از ۱۲ معدن در بافق وجود دارد که تنها سنگ آهن، فلات مرکزی و معدن کوشک مقداری پرداخت کرده اند، اما مابقی معادن تاکنون هیچ عوارضی پرداخت نکرده اند.

وی افزود: معدن کوشک پس از سالها، اخیرا یک میلیارد تومان پرداخت کرده، اما بدهی این معدن چندین برابر است.

شهردار بافق ادامه داد: اگر بدهی معادن از طریق مسالمت آمیز و نشست حل نشود از طریق قانون ورود می‌کنیم.

نوروز زاده تصریح کرد: تمامی دو درصد عوارض برای عمران و آبادانی شهر هزینه می‌شود و ریالی از آن در ارگان شهرداری هزینه نمی‌شود.

شهردار بافق ادامه داد: شهرداری سال گذشته ۶۵ میلیارد تومان درآمد داشت که ۲۵ میلیارد آن از محل دو درصد عوارض و مابقی از سایر منابع بوده است.

وی همچنین به کاهش آب گرسنگی معابر اشاره کرد و گفت: در بحث بارندگی و آب گرفتگی معابر نقاط بحرانی شناسایی شده و سعی بر حل این مشکل هست.

شهردار بافق افزود: ثمره شناسایی نقاط بحرانی این است که علی رغم حجم زیاد بارندگی ها، هر سال میزان خسارت به اموال مردم نسبت به قبل کمتر شده است، اما با توجه به بافت شهر، شیب خوبی برای دفع آب نداریم.

نوروز زاده در بخش دیگری از سخنان خود، بیان داشت: ۲۲ هزار متر مربع زمین برای احداث میدان تره بار در نظر گرفته شده که زمین و مجوز از سوی شهرداری و ساخت و ساز از سرمایه گذار است که با توجه به آورده هر کدام از طرفین، سود تقسیم می‌شود.

نوروز زاده تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونا، شهروندان می‌توانند برای بیان مشکلات خود از هفته آینده یکشنبه‌ها ساعت ۱۸ تا ۱۹ با شماره ۳۲۴۲۰۹۹۰ تماس بگیرند.

تشریح افتتاح پروژه‌های شهرداری در دهه فجر، آماده سازی زمین مقبره وحشی بافقی، افزایش حجم روکش آسفالت معابر طی دو سال آینده و کاشت چهار هزار درخت جدید به مناسبت کنگره چهار هزار شهید استان یزد از دیگر مواردی بود که نوروز زاده به آن اشاره کرد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..