به مناسبت دهه فجر:

آزادی ۱۸ زندانی غیر عمد یزدی

رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان یزد از آزادی ۱۸ مددجو محکوم مالی جرائم غیر عمد به مناسبت دهه فجر خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز؛ غلامعلی دهشیری گفت: به مناسبت دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی تعداد ۱۸ مددجو محکوم مالی جرائم غیر عمد از زندان‌های استان یزد آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

 

وی در ادامه افزود: بدهی این مددجویان مبلغ ۳۴۷ میلیارد ریال بود که مبلغ ۳۴۲ میلیارد ریال توسط اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان یزد از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ شده و با پرداخت مبلغ ۵ میلیارد ریال زمینه آزادی این ۱۸ محکوم از زندان‌های استان یزد فراهم شد.

دهشیری، با تشکر از تلاش بی وقفه کارکنان و اعضای کمیته صلح و سازش این ستاد گفت: از این تعداد آزادی تعداد ۷ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و ۱۱ مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک‌های خیران و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک‌های عامل از زندان آزاد شدند.

وی در ادامه ضمن تقدیر از حضور پررنگ خیران و نیکوکاران در راستای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد گفت: خوشبختانه دراین روز‌ها شاهد حضور پر رنگ همشهریان عزیز جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد بودیم که این خود نشان از فرهنگ مهربانی ، دستگیری و بخشندگی مردم این خطه دارد که شایسته است از این جهت از تمام حمایت‌های مادی و معنوی آن‌ها کمال تشکر را داشته را داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری از آزادی ۳۰۵ مددجو از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: به همت ستاد دیه استان یزد و با کمک و همراهی مردم دارالعباده از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۳۰۵ مددجو از زندان‌های استان آزاد شدند که برای آزادی این محکومان مالی مبلغ ۱۸۰۰ میلیارد ریال و نیاز بود که با تلاش ستاد دیه استان یزد مبلغ ۸۰ میلیارد ریال از این مبلغ پرداخت شد.

وی در ادامه افزود: به همت اعضاءکمیته صلح و سازش ستاد دیه، شورای حل اختلاف زندان، مددکاران زندان و قضات اجرای احکام استان یزد و طی برگزاری جلسات متعدد مبلغ ۱۷۲۰ میلیارد ریال از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ شدید و مابقی این مبلغ به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۳۰۵ نفر و بازگشت آن‌ها به آغوش خانواده فراهم شد.

این مقام قضایی در پایان گفت: هم اکنون تعداد ۱۷۲ مددجو محکوم مالی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان یزد به سر می‌برند که برای آزادی آن‌ها مبلغی بیش از ۱۷۸ میلیارد تومان نیاز است که چشم انتظار کمک مردم نوعدوست و نیکوکار استان یزد هستند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..