رونمایی از دستگاه غربالگری بینایی در مهریز

در مراسمی از دستگاه غربالگری بینایی در مهریز رونمایی شد.

به گزارش یزدی نیوز، آیین رونمایی از دستگاه غربالگری بینایی و مراسم شکرانه سلامت در شهرستان مهریز برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد در این مراسم گفت: این دستگاه توسط خیر مهریزی به بهزیستی اهداء شده است.

علی محمد عطابخش با بیان اینکه اصولاً تنبلی چشم، یکی از اختلالات بینایی است که هیچ علامتی ندارد گفت: حدود ۱۵ درصد کودکان دچاراختلالات بینایی هستند.

عطا بخش افزود: از سال ۷۵ طرح پیشگیری از تنبلی چشم در کشور با محوریت سازمان بهزیستی و همکاری آموزش و پرورش و مراکز بهداشت شروع و هرساله معاینات معاینه کودکان ۳ الی ۶ ساله انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان خاطرنشان کرد: ۲۵ پایگاه دائم سنجش بینایی در استان فعالیت دارند و با توجه به اینکه در سال جاری با شیوع کرونا مواجه بودیم برنامه فقط در پایگاه‌های دائم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌گردد.

وی گفت: در سال ۹۸ بیش از ۵۴ هزار کودک در سرتاسر استان سنجش بینایی شدند و حدود ۲ هزار کودک با انواع اختلالات بینایی شناسایی که از این تعداد ۳۲۰ کودک آمبلیوپ قطعی تشخیص داده شدند.

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: در سال نودو نه تا کنون ۲۹ هزار کودک در سراسر استان معاینه شده اند و ۸۱۶ کودک مشکوک شناسایی و به معاینات اختصاصی ارجاع و ۲۴۶ آمبلیوپ قطعی تاکنون شناسایی شده است.

علی محمد عطابخش در ادامه گفت: سال گذشته در شهرستان مهریز ۲۷۸۴ کودک ۳ تا ۶ ساله معاینه و ۱۵۶ کودک با انواع اختلالات بینایی شناسایی شدند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..