امام جمعه یزد:

اعتماد و وابستگی به آمریکا نتیجه‌ای جز بدبختی برای ایران ندارد

امام جمعه یزد گفت: برخی به ظاهر روشنفکرها گمان می‌کنند دوای همه دردهای ما دست آمریکاست و می خواهند با تفکر خود، ما را دوباره وابسته کنند در حالی که این اعتماد نتیجه‌ای جز بدبختی ندارد.

به گزارش یزدی نیوز، آیت‌الله محمدرضا ناصری، در بازدید از مرکز جامع روانشناختی تفت ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده در این مرکز اظهار داشت: هرکس در رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم همت کند، خدمت به بندگان خدا و خدمت به جامعه بشری کرده و تلاش‌های این افراد برای خدمت به بندگان خدا و حرکت در مسیر سلامتی و رفاه آنها نزد خداوند متعال بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) نیز همواره در مسیر خدمت به بندگان خدا قدم بر می‌داشت و در دورانی که در نجف و پاریس در خدمت ایشان بودم همواره مشاهده کردم که توجه ایشان بعد از خدا، به بندگان خدا بود و تمام آرزو و خواسته امام، هدایت و سعادت بندگان خدا بود، افزود: این در حالی است که امروز برخی کشورها تمام دنیا را برای خودخواهی‌های خود به هم ریخته‌اند و برای کسب منافع خود حاضرند انسان‌ها را از بین ببرند یا آنها را رده‌بندی کنند.

ناصری عنوان کرد: دلیل این رفتار آنها این است که هدف زندگی را تشخیص نمی‌دهند و درک درستی از عالم هستی و خالق آن ندارند و گمان می‌کنند این جهان بی‌هدف خلق شده و هدف از خلقت آنها تنها کسب مال و ثروت و قدرت است.

امام جمعه یزد با اشاره به آیه ۱۱۵ سوره مومنون که می فرماید: أَفَحَسِبْتُمْ أَنَّمَا خَلَقْنَاکُمْ عَبَثاً وَأَنَّکُمْ إِلَیْنَا لاَ تُرْجَعُونَ اظهار داشت: متاسفانه امروز جامعه هدف خلقت را گم کرده و عده‌ای نمی‌دانند چه می‌کنند و قرار است به کجا برسند.

وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی برای انسانها ارزش و اهمیت قائل نیست و هدف آنها فقط ریاست طلبی و قدرت طلبی خودشان است، افزود: آنها نمی‌توانند کشوری را بالاتر و جلوتر از خودشان ببینند و اگر کسی از آنها پیشی بگیرد، دشمنی‌های خود را آغاز می‌کنند زیرا می‌خواهند از عقب ماندن انسان‌ها و رشد نکردن آنها در راستای استمرار ریاست خود استفاده کنند.

ناصری ادامه داد: این خواسته آنها از همان ابتدا در سیستم آموزشی کشور ما اجرا شد و این سیستم را به شکلی طراحی کردند که کشور ما در همه حال و همه چیز محتاج آنها باشد و هرگز به دنبال استقلال نروند.

امام جمعه یزد عنوان کرد: آنها آموزش‌های ما را توأم با سطحی نگری کردند و سیستم بخوان و حفظ کن و نمره بگیر را ترویج دادند تا تفکر و تعقل و تدین از سیستم آموزشی حذف شود و حتی اینگونه القا کردند که کشورهای دیگر نفت ایران را می‌برند و نوکری ایران را می‌کنند و تولید کرده و به ایران صادر می‌کنند در حالی که این وابستگی محض در قبال از دست دادن منابع ارزشمند است.

وی تاکید کرد: اینها سیستم آموزشی را به نحوی طراحی کردند که دانش آموز ما ۱۵ سال درس بخواند و در نهایت بیکار از دانشگاه فارغ‌التحصیل شود در حالی که اگر قدرت تفکر و تعقل در آنها تقویت می‌شد، کارآفرین می‌شدند یا مهارت و تخصص فرا می‌گرفتند.

ناصری با بیان اینکه دین نیز تعهد و هویت می‌آورد و آنگاه جوان ما خود را می‌شناسد و الگوهایش را خودش انتخاب می‌کند و زیر بار آنها نمی‌رود، افزود: وقتی امام گفت می‌توانیم و باید انجام دهیم، پس می‌توانیم همانطور که در برخی رشته‌های پزشکی، هسته‌ای، نانو و صنایع دفاعی به پیشرفت رسیده‌ایم.

امام جمعه یزد ادامه داد: غربی‌ها خیانت‌های بزرگی در حق کشورهای اسلامی کردند و از هیچ چیز از چپاول فرهنگی تا چپاول منابع طبیعی دریغ نکردند اما باید پرسید که آیا اینها انسانیت و حقوق بشر است؟

وی تصریح کرد: اینها هدف خلقت را نمی‌دانند و گمان می‌کنند خلقت بشر بی‌هدف است بنابراین تنها به دنبال چپاول و سلطه گری هستند همانطور که در دوران رژیم طاغوت اینگونه عمل کردند و از نوکر تا نخست وزیر درباریان را خودشان انتخاب می‌کردند.

ناصری تاکید کرد: اگر انقلاب نبود و اگر امام ما را بیدار نکرده بود، امروزکشور ما از وابسته‌ترین کشورهای جهان بود.

وی عنوان کرد: برخی به ظاهر روشنفکرها گمان می‌کنند دوای همه دردهای ما دست آمریکاست و می خواهند با تفکر خود، ما را دوباره وابسته کنند در حالی که این وابستگی و اعتماد نتیجه‌ای جز بدبختی ندارد.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از پرستاران، پزشکان و کارکنان مرکز جامع سلامت روانشناختی تفت اظهار داشت: جامعه پزشکی و پرستاری ما امتحان خود را پس داده و در شرایطی که با ویروس کرونا بسیاری از پرستاران و پزشکان کار خود را ترک و از محل کار خود فرار کردند، پرستاران و پزشکان ما حتی تا پای جای لحظه‌ای از خدمت رسانی دریغ نکردند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..