معدوم سازی ۳۲۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در بافق

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بافق: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون بیش از ۳۲۰۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی آلوده، بدون لیبل، منقضی ضبط و از چرخه مصرف خارج شد.

به گزارش یزدی نیوز، سالاری گفت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون در بازدید‌های بازرسان دامپزشکی از مراکز عرضه و فروش فراورده‌های خام دامی از جمله قصابی ها، مرغ و ماهی فروشی ها، رستوران‌ها و کشتارگاه دام شهرستان بیش از ۳۲۰۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی آلوده، بدون لیبل و منقضی ضبط و از چرخه مصرف خارج شد.

 

وی نظارت بر بهداشت و بازرسی گوشت و فرآورده‌های خام دامی را از وظایف شبکه دامپزشکی برشمرد و افزود: بازرسان دامپزشکی به عنوان متولیان اصلی حفظ بهداشت و امنیت غذایی موظفند ضمن انجام بازدید‌های منظم و دوره‌ای از واحد‌های تولید و عرضه فراورده‌های خام دامی و بررسی شرایط بهداشتی آن ها، اقدام به شناسایی تخلفات و تذکر به صاحبان این مراکز نموده و رفع این موارد را پیگیری نمایند.

 

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بافق اظهار داشت: علاوه بر آن بازرسین دامپزشکی مجاز هستند در صورت مشاهده رفع نکردن نواقص و تکرار تخلفات بهداشتی در یک واحد مورد بازرسی، با دستور دادستان محترم شهرستان و با همکاری پلیس اماکن اقدام به پلمپ آن واحد صنفی نمایند.

 

سالاری امکان ادامه فعالیت این واحد‌ها را مشروط به رفع نواقص بهداشتی مورد تذکر دانسته و گفت: صاحبان این واحد‌ها با گذراندن مراحل قانونی و اجرای تعهدات در زمینه الزام به رعایت نکات بهداشتی در محیط کار خود می‌توانند با رفع پلمب، به فعالیت صنفی خود ادامه دهند که به همین منظور از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۷ واحد عرضه فراورده خام دامی متخلف با دستور دادستان محترم پلمپ شد.

 

وی هدف از انجام بازرسی‌های مستمر و روزانه را حصول اطمینان همشهریان محترم از سلامت فرآورده‌های خام دامی بر شمرد و گفت: به این منظور همکاری مردم با شبکه دامپزشکی در برخورد با متخلفان بهداشتی، امری ضروری و زمینه ساز امنیت غذایی و سلامت جامعه می‌باشد.

 

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بافق در پایان از شهروندان خواست تا در هنگام خرید به داشتن برچسب حاوی کد بهداشتی از دامپزشکی، تاریخ تولید، انقضاء و شرایط نگهداری محصول دقت نظر لازم را داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در این خصوص، مراتب را به منظور پیگیری در اسرع وقت از طریق تماس با ۳۲۴۳۷۳۱۲ به شبکه دامپزشکی شهرستان گزارش نمایند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..