به مناسبت دهه فجر انجام شد؛

افتتاح چهار طرح در ابرکوه با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال

به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، چهار طرح آموزشی، کشاورزی و دامداری در ابرکوه به همت بخش خصوصی و دولتی با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی افتتاح شد.

«سید مسعود عظیمی» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد به هماره «جواد ذاکر» مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان،  ساختمان اداری آموزش‌ و پرورش شهرستان ابرکوه با یک‌هزار مترمربع زیربنا و محوطه و با اعتباری معادل ۴۰ میلیارد ریال را مورد بهره‌برداری قرار دادند.

در روستای کلپه این شهرستان نیز طرح آبیاری قطره‌ای تیپ بارانی با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال که پنج میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال آن از تسهیلات بلاعوض دولتی بوده است، به بهره‌برداری رسید که از آن برای آبیاری پسته، صیفی‌جات و زارعت استفاده می‌شود.

در روستای اسفند آباد نیز یک باب مدرسه خیری با عنوان «ابوالفضل سربازی» که دارای سه کلاس است با سرمایه‌ای قریب به ۳۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

«جواد ذاکر» مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در رابطه با طرح مذکور اظهار کرد: این مدرسه دارای ۴۵۰ متر زیربنا در زمینی به مساحت دو هزار و ۶۰۰ متر بنا شده و در اختیار آموزش‌ و پرورش قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در استان بالغ‌ بر ۱۲۰ طرح خیری داریم که در حال انجام است، ضمن این که در سال ۱۳۹۹ قریب به ۲۰۰ میلیارد تومان توسط خیرین در حوزه آموزشی صرف شده است.

«سید مسعود عظیمی» معاون استاندار پیرامون افتتاح طرح‌های مذکور ابراز کرد: نظام آموزش‌ و پرورش در سال‌های اخیر تلاش زیادی برای جبران کمبود فضای آموزشی و ساختمان‌های فرسوده داشته که بخشی از این مهم را خیرین بر عهده گرفته‌اند.

وی ادامه داد: طرح‌هایی که در زمینه‌های صنعتی، خدماتی و دیگر طرح‌های زیرساختی در شهرستان وجود دارد تا هفته دولت به تدریج افتتاح می‌شود و سرمایه‌گذاری‌هایی که توسط دولت و مردم انجام شده به ثمر خواهد نشست.

در پایان طرح مجتمع پرورش دام سنگین منطقه فراغه که در طرح توسعه ظرفیت آن از ۲۰۰ به ۵۰۰ رأس دام افزایش یافته، با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد ریالی که ۲۵ میلیارد ریال آن تسهیلات دولتی بوده است، به بهره‌برداری رسید.

این مجموعه روزانه پنج تن شیر به واحدهای تولیدی لبنیاتی شهرستان تحویل داده و در سال جاری ۵۰ تن گوشت قرمز نیز راهی بازار کرده است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..