فرماندار اشکذر:

اشکذر آلوده‌ترین شهر استان یزد/طرح روستای فاقد بیکار اجرا می‌شود

فرماندار اشکذر گفت: اشکذر به لحاظ آلاینده‌های صنعتی، آلوده‌ترین شهر استان یزد است و مردم این شهرستان خواستار رسیدگی محیط زیست به آلاینده‌های زیست محیطی هستند.

به گزارش یزدی نیوز هادی هادی‌نسب، در جمع خبرنگاران استان یزد با اشاره به اینکه رفع آلودگی محیط زیست دغدغه مردم و مسئولان شهرستان اشکذر است، اظهار داشت: سلامت را خط قرمز شهرستان می‌دانیم و انتظار داریم اداره کل محیط زیست ضمن شناسایی مجموعه‌های دارای آلایندگی، این واحدها را ساماندهی کند.

وی از اشکذر به عنوان آلوده‌ترین شهر استان یزد یاد کرد و افزود: برخی صنایع از جمله صنایع فولادی در هر حال آیندگی بالایی دارد و شهرستان اشکذر نیز در حال حاضر ۱۳ واحد فعال فولادی را در خود جای داده است.

هادی‌نسب با اشاره به اینکه در حال حاضر هزار و ۱۱۵ واحد صنعتی، تولیدی، کشاورزی و بسته‌بندی در شهرستان اشکذر فعال هستند، عنوان کرد: ۱۸ هزار و ۲۰۰ نفر معادل نیمی از جمعیت شهرستان در این واحدها مشغول به کار هستند.

فرماندار اشکذر یادآور شد: در این شهرستان حتی معضل نبود نیروی کار داریم بر همین اساس واحدهای فعال ناچار به جذب نیروی کارگر ساده از سایر استان‌ها هستند که این امر آسیب‌های جدی اجتماعی و حتی مذهبی به دنبال خواهد داشت.

وی از اشکذر به عنوان قطب پرورش اسب و سوارکاری کشور یاد کرد و اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰۰ باشگاه سوارکاری در این شهرستان مشغول فعالیت هستند.

هادی‌نسب همچنین اشکذر را شهر گلخانه‌های استان یزد نامید و گفت: در این شهرستان به رغم کویری بودن، در تنوع کشت محصولات گلخانه ای رتبه نخست و در زمینه سطح زیر کشت، رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷۵۰ گلخانه در این شهرستان فعال هستند و تعدادی واحد بسته بندی نیز با استخدام نیروی کار، کار بسته بندی محصولات و صادرات آن به بازارهای داخلی و خارجی را انجام می دهند.

هادی نسب در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح هر روستا یک محصول که به عنوان طرح روستای فاقد نیروی بیکار نیز نامیده می شود، افزود: اغلب روستاها در حوزه صنایع گیاهان دارویی مشغول به کار شده اند و برخی روستاها نظیر قوام آباد نیز تولید نان خشک انجام می دهند که این امر کل سفارش‌های کشور را پوشش می دهد.

فرماندار اشکذر از افتتاح و بهره برداری ۵۰ طرح عمرانی و صنعتی در شهرستان اشکذر همزمان با ایام الله دهه فجر خبر داد.

وی، اجرای بزرگترین زورخانه استان یزد در روستای رستاق را نیز از جمله طرح های ورزشی این شهرستان برشمرد و گفت: سرانه ورزشی شهرستان اشکذر یک متر مربع است که در این زمینه رتبه اول را در استان داریم.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..