رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان یزد:

روستاییان و عشایر با ۲۷۵۰۰ تومان بیمه می‌شوند

رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد گفت: تمام روستاییان، عشایر، کشاورزان و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر با پرداخت ماهی ۲۷۵۰۰ تومان بیمه می‌شوند.

به گزارش یزدی نیوز، حسن ابراهیمی  در نشستی خبری با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یکی از چهار صندوق بیمه عمومی و تنها صندوق اختیاری است، اظهار داشت: این بیمه ارزان‌ترین حق بیمه را از بیمه شدگان خود دریافت می‌کند و ۱۰ درصد از ۱۵ درصد حق بیمه، توسط دولت به عنوان کارفرما پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حداقل حق بیمه این صندوق که دارای خدمات بازنشستگی، درمان، از کارافتادگی و … است، ۲۷,۵۰۰ تومان و حداکثر ۷۰ هزار تومان تعیین شده است، افزود: سطوح درآمدی نیز در حال حاضر از ۵۵۰ هزار تومان در ماه تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه سه نوع مستمری بازنشستگی، فوتی و از کارافتادگی توسط این صندوق پرداخت می‌شود، عنوان کرد: زمان بازنشستگی حداقل ۱۵ سال یا ۶۵ سال سن است.

رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد ادامه داد: مستمری فوتی و از کارافتادگی بیمه شدگان این صدوق در صورتی که یک از پرداخت حق بیمه گذشته باشد، دو سوم سطح درآمد پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: تمام روستاییان، عشایر، کشاورزان، ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و مشاغل ۳۰ گانه کشاورزی با شرط سنی ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند در این صندوق بیمه شوند.

ابراهیمی با بیان اینکه اطلاعات دقیقی از جامعه هدف نداریم، اظهار داشت: برآورد ما این است که حداقل ۵ هزار سرپرست خانوار فاقد بیمه هستند که با در نظر گرفتن افراد خانوار آنها، این جمعیت به حدود ۲۰ هزار نفر می‌رسد.

وی ادامه داد: در استان یزد ۶۸ هزار و ۹۳۱ نفر جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد هستند که ۲۶ هزار نفر از آنها تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستمر حق بیمه پرداخت می‌کنند.

ابراهیمی از امکان انتقال سابقه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد به بیمه تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: ۳۹۲ بیمه شده در طول چند سال گذشته سوابق بیمه‌ای خود را منتقل کرده اند.

وی، ضریب پوشش بیمه روستایی و عشایری استان یزد ۵۰.۳ درصد اعلام کرد و یادآور شد: این میزان ضریب نفوذ در کشور ۲۵ درصد است که البته ضریب پوشش بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان با احتساب شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، ۳۲.۴ درصد است که در این زمینه رتبه دوم را در کشور داریم.

ابراهیمی ادامه داد: در زمینه ضریب نفوذ بیمه بانوان نیز رتبه اول کشور را داریم به نحوی که ضریب نفوذ بیمه اجتماعی بانوان یزد ۱۸.۹ درصد و در کشور ۹.۴۳ درصد است.

وی در مورد عیدی مستمری بگیران نیز بیان کرد: مستمری بگیرانی که مستمری آنها قبل از ۳۱ شهریور ۹۹ جاری شده، ۵۵۰ هزار تومان و کسانی که از اول مهرماه ۹۹ به بعد، مستمری آنها جاری شده، نصف این مبلغ عیدی دریافت می‌کنند.

رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد با اشاره به مزایای این بیمه برای روستاییان عنوان کرد: روستاییان و عشایر و کشاورزان با پرداخت ارزان‌ترین حق بیمه می‌توانند از درآمد قابل قبولی نسبت به حق بیمه بهره مند شوند و استقلال خود را در دوران پس از بازنشستگی حفظ کنند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..