انجام ۳۰ درصد عملیات بار کشور در استان یزد

معاون فنی و زیربنایی راه آهن کشور گفت: با توسعه بارانداز، احداث کارخانجات ساخت و تولید واگن و تعمیرات اساسی لکوموتیو گام موثری در توسعه صنعت ریلی کشور در بافق برداشته می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز، سید مصطفی داوودی در سفر یکروزه خود به شهرستان بافق که به منظور جانمایی پهنه شهرک ریلی انجام شد، گفت: برای احداث این پهنه مسائل زیست محیطی و منابع طبیعی از اولویت‌های راه آهن محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر جایگاه ویژه شهرستان بافق در راه آهن کشور افزود: ۳۰ درصد عملیات بار کشور در استان یزد انجام می‌شود که ترافیک بار عبوری از ایستگاه راه آهن بافق حدود ۷.۴ میلیون تن در سال است.

داوودی با اشاره به اینکه امروزه ترانزیت کالا و خدمات ریلی یکی از مهمترین ارکان اقتصاد کشور محسوب می‌شود، گفت: یکی از مهمترین راه‌های تحقق این امر، توسعه و گسترش خطوط ریلی است.

وی از وجود راه آهن به عنوان یکی از نقاط قوت شهرستان بافق یاد کرد و افزود: تاکنون در بافق از این ویژگی به نحو مطلوب استفاده نشده است که امیدواریم با راه اندازی و احداث پهنه ریلی در این شهرستان، جذابیت را برای حضور سرمایه گذاران فراهم کنیم.

معاون فنی و زیربنایی راه آهن کشور حجم ترافیک و تردد در بافق را در سطح کشور مثال زدنی عنوان کرد و گفت: این حجم و رقم روزانه در حال افزایش است که با راه اندازی خطوط ریلی بافق ـ زرین شهر و خط دوم بافق ـ خواف دو چندان خواهد شد.

فرماندار بافق نیز با اشاره به اینکه شهرستان به لحاظ وسعت خطوط ریلی در استان و کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: گسترش کارخانجات تعمیرات اساس و صنایع جوار ریلی نقس بسزایی در توسعه شهرستان و خدمات زیرساختی در حوزه راه آهن دارد.

سید مهدی طلایی مقدم راه اندازی و استقرار پهنه ریلی در شهرستان بافق را یک اتفاق بسیار مهم در مرکز ایران و استان یزد عنوان کرد و گفت: استقرار شهرک ریلی در بافق، موجب گسترش صنعت واگن سازی، تعمیرات اساس و ساخت قطعات ریلی می‌شود.

وی افزود: متخصصان بافقی با توان و دانشی که در حوزه تعمیرات اساس لکوموتیو و راه آهن دارند، اعتماد و اطمینان سرمایه گذاران را برای حضور و سرمایه گذاری در صنایع جوار ریلی در این شهرستان فراهم می‌کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..