رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد:

مرگ مادران باردار در یزد به ۵ در ۱۰۰ هزار نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: مرگ مادران باردار در استان یزد در حال حاضر به پنج نفر در ۱۰۰ هزار نفر رسیده در حالیکه این آمار قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۲۰۰ در ۱۰۰ هزار نفر بوده است.

به گزارش یزدی نیوز محمدرضا میرجلیلی در دیدار اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی یزد، سرگروه‌های حلقه‌های صالحین و بسیجیان فعال دانشگاه علوم پزشکی یزد در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه سلامت اظهار داشت: از شاخص‌های مهم در حوزه سلامت، افزایش میانگین طول عمر افراد جامعه و کاهش مرگ و میر مادران باردار است.

وی عنوان کرد: قبل از انقلاب میانگین طول عمر افراد جامعه ۴۵ تا ۴۶ سال بوده که این رقم بعد از انقلاب اسلامی به واسطه افزایش خدمات بهداشتی و درمانی در استان یزد در خانم‌ها به ۷۸ سال و در اقایان به ۷۵ سال رسیده است.

میرجلیلی بیان کرد: قبل از انقلاب اسلامی، میانگین مرگ مادران باردار ۲۰۰ در ۱۰۰ هزار بوده که این رقم در حال حاضر در استان یزد به پنج در ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: سلامت و امنیت دو بازوی مهم در جامعه هستند که با پیروزی انقلاب اسلامی، سلامت و امنیت ارتقا یافته است.

کرونا اعزام تیم‌های تخصصی به مناطق محروم را کاهش داد

رئیس بسیج جامعه پزشکی یزد نیز در این دیدار اظهار داشت: ۷۰ درصد کارکنان دانشگاه علوم پزشکی یزد عضو بسیج جامعه پزشکی هستند و این دانشگاه ۱۴ شهید کارمند تقدیم انقلاب کرده و ۴۵۰ جانباز شاغل و بازنشسته، ۲۹۰ فرزند شهید، ۳۰۰ فرزند جانباز، ۸۰۰ رزمنده، شش مادر شهید و چهار همسر شهید در مجموعه دانشگاه مشغول به کار هستند.

محمدرضا وفایی نسب افزود: اعزام تیم‌های تخصصی پزشکی به مناطق محروم و ویزیت رایگان در این مناطق از جمله اقدامات مهمی بود که در سال‌های گذشته توسط بسیج جامعه پزشکی یزد انجام شده و در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا این اعزام‌ها کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تیم‌های بهداشتی همراه با بسیجیان در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تا ریشه کنی کووید ۱۹ در خدمت هم استانی‌ها هستند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..