مشاوره بیش از ۲۷۰۰ کشاورز یزدی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: تا پایان سال، چهار هزار کشاورز یزدی به نیت شهدای استان خدمات مشاره رایگان دریافت می‌کنند.

به گزارش یزدی نیوز، سید جمال سجادی پور با اشاره به طرح “رونق خاک” که یکی از برنامه‌های ۴۰ خدمت کنگره ملی شهدای استان است، گفت : در راستای این طرح چهار هزار کشاورز و بهره بردار یزدی خدمات مشاوره دریافت می‌کنند که از هفته اول دی ماه سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۷۳۵ نفر در دوره‌های مشاوره رایگان شرکت کردند.

وی با بیان اینکه این دوره‌های مشاوره‌ای و آموزشی در ۸۵ پهنه کشاورزی استان برگزار می‌شود، افزود: کلاس‌های آموزشی در رشته‌های مختلف اعم از تولیدات گیاهی، تولیدات دامی، پرورش دام سبک و سنگین، پرورش آبزیان و گیاهان دارویی، مبارزه با آفات و بیماری‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به اینکه ۷۶ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی استان فعال هستند، گفت: حدود ۲۶ هزار کشاورز در حوزه زراعت، ۴۰ هزار کشاورز در بخش باغبانی، سه هزار و ۵۰۰ بهره بردار در حوزه کشت‌های گلخانه‌ای و حدود ۱۸ هزار کشاورز هم به صورت مشترک هم در حوزه زراعی و باغبانی و هم دامداری فعال هستند.

سجادی پور افزود : حدود ۱۱۵ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت محصولات کشاورزی هستند که حدود ۷۰ درصد آن زیر کشت محصولات باغی، ۲۹ درصد محصولات زراعی و یک درصد آن نیز زیر کشت محصولات گلخانه‌ای قرار دارد.

وی گفت : با وجود اینکه یک درصد سطح زیر کشت ما را کشت‌های گلخانه‌ای تشکیل می‌دهد و سه درصد آب را مصرف می‌کند، ۴۵۰ هزار تن تولید از مجموع یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن تولید استان یعنی حدود ۲۳ درصد تولید را به خود اختصاص داده است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..