مدیرعامل توزیع برق استان یزد:

یزدی‌ها ۱۴۱ میلیارد تومان بدهی برقی دارند/پروژه‌ها در انتظار وصول

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد گفت: ۱۴۱ میلیارد تومان قبض وصول نشده برق در استان یزد وجود دارد که بخش عمده‌ای از این بدهی مربوط به صنایع و معادن است.

به گزارش  یزدی نیوز، آرش نواب در نشست خبری آنلاین خانه مطبوعات استان یزد با اشاره به پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر امسال اظهار داشت: امسال ۹۴ طرح برق رسانی با اعتبار ۵۳۴ میلیارد تومان در مناطق مختلف استان یزد به بهره برداری می رسد.

وی در مورد برق رسانی به روستاهای به استان یزد از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون عنوان کرد: قبل از انقلاب تنها ۵۲ روستا در یزد برق داشتند که این میزان اکنون به ۹۴۳ روستا رسیده و می توان گفت که اکنون هیچ روستای بالای پنج خانوار جمعیتی در استان یزد بدون برق نیست.

نواب ادامه داد: در حال حاضر ۹۷.۷۲ درصد روستاهای دارای سکنه استان یزد برق‌دار شده اند و راهی تا برق رسانی ۱۰۰ درصدی باقی نمانده است.

وی در مورد سرانه خاموشی نیز بیان کرد: در استان یزد تقریباً مردم خاموشی را از ذهن برده اند به نحوی که این سرانه در استان در طول یک سال ۶۳ دقیقه است در حالی که در سطح کشور ۸۸۰ دقیقه اعلام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد در مورد مشترکان برق استان یزد نیز اظهار داشت: در حال حاضر در استان یزد ۷۱۰ هزار مشترک برق وجود دارد که ۸۰ درصد مشترکان در بخش خانگی، ۱۳.۵ درصد در بخش تجاری، ۲.۳ درصد عمومی، ۱.۷ درصد صنعتی و ۱.۴ درصد کشاورزی هستند.

وی در مورد میزان بدهی یزدی‌ها به شرکت توزیع برق استان یزد نیز بیان کرد: یزدی‌ها ۱۴۱ میلیارد تومان قبض وصول نشده دارند که عمده این مبلغ مربوط به بخش صنعت و معدن است.

نواب با اشاره به اینکه بخشی از پروژه از محل وصول قبوض تامین اعتبار می شود، تصریح کرد: برخی پروژه های برق رسانی استان در انتظار وصول قبوض است و اگر مردم در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند، پروژه ها با سرعت بیشتری اجرایی می شود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..