تعیین تکلیف تأمین مالی بزرگترین طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های جنوبی کشور

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، از تعیین تکلیف تأمین مالی بزرگترین طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد خبر داد.

به گزارش  یزدی نیوزمحمدرضا پورابراهیمی داورانی در خصوص نشست نمایندگان استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد با وزرای نیرو و اقتصاد گفت: در این جلسه موضوع تأمین مالی طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های جنوبی کشور مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از نیاز‌های ضروری استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد بحث تأمین آب در بخش‌های مختلف است، در این راستا جلسه‌ای با حضور وزرای اقتصاد و نیرو و استانداران استان‌های مذکور و نمایندگان مجلس و مدیران عامل بانک‌ها برای بررسی راهکار‌های تأمین مالی طرح انتقال آب از خلیج فارس با استان‌های جنوبی کشور برگزار شد.

پورابراهیمی داورانی افزود: برای تأمین مالی بزرگترین طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های جنوبی علاوه بر تشکیل سندیکا و استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی باید شرایط برای استفاده از ظرفیت فاینانس فراهم شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با همکاری و هماهنگی بین مجلس و دولت و بخش خصوصی و بانک‌ها می‌توان این طرح بزرگ و حیاتی را اجرایی کرد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..