توسط استاندار یزد و به مناسبت دهه فجر صورت گرفت:

بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۳۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۱۵۱۷ میلیارد ریال

استاندار یزد به مناسبت دهه فجر، در شهرستان میبد حضور یافت و 38 پروژه با اعتباری بالغ بر 11517 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 309 نفر را افتتاح کرد.

به گزارش یزدی نیوز دکتر طالبی به مناسبت دهه فجر، در شهرستان میبد حضور یافت و ۳۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۱۵۱۷ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۳۰۹ نفر را افتتاح کرد.

حضور استاندار یزد در گلزار شهدای شهر میبد

استاندار یزد به عنوان نقطه آغازین سفر خود، و به منظور ادای احترام به مقام شامخ شهدا، در گلزار شهدای میبد حضور یافت. در این برنامه، نماینده مردم تفت و میبد و امام جمعه موقت میبد استاندار را همراهی می کردند.

افتتاح آموزشگاه خیری حاج محمد بهجتی توسط استاندار یزد و شروع ۱۴ پروژه آموزشگاه خیری

آموزشگاه خیری ۶ کلاسه دوره متوسطه دوم حاج محمد بهجتی با زیربنای ۸۶۰ متر مربع و با حضور نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه موقت شهرستان میبد و توسط استاندار یزد افتتاح شد.همچنین در این روز، عملیات اجرایی ۱۴ پروژه آموزشگاه خیری در میبد آغاز شد.
دکتر طالبی در آیین افتتاح آموزشگاه خیری حاج محمد بهجتی و شروع ۱۴ پروژه آموزشگاه خیری در شهرستان میبد به دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال اخیر اشاره کرد و گفت: شهرستان میبد یکی از شهرستان هایی است که با بهره گیری از ظرفیت پیروزی انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی و اتکا به نیروی انسانی و سرمایه های جمعی مردم روند توسعه و پیشرفت خود را پیش گرفت.
وی یکی از ظرفیت های خوب شهرستان میبد را روحیه ی بالای مشارکت مردم در امور مختلف دانست و اظهارداشت: نمود روحیه ی بالای مشارکت پذیری در بین مردم این شهرستان، در قدم های بزرگی است که در راه خیر و کارهای عام المنفعه برداشته می شود.
دکترطالبی در ادامه فضای همدلی، همکاری و همراهی بین مردم و مسئولان شهرستان میبد را از علل موفقیت های بزرگ این شهرستان در عرصه های مختلف عنوان کرد.
استانداریزد به ضرورت تعیین تکلیف وضعیت مدارس نیمه تمام پرداخت و تصریح کرد: این مهم باید در اولویت برنامه های استان قرار بگیرد تا عملیات احداث این مدارس با استفاده از حمایت اعتبارات دولتی یا با مشارکت خیرین به اتمام برسد.
وی در پایان از حاج محمد بهجتی به جهت ساخت آموزشگاه شش کلاسه دوره دوم متوسطه و نیز از خیرانی که برای ساخت ۱۴ مدرسه خیری پیشقدم شدند، قدردانی کرد.

آغاز عملیات اجرایی پایانه صادراتی ۶۸هکتاری کاشی و سرامیک کشور در شهرستان میبد

عملیات اجرایی پایانه صادراتی کاشی و سرامیک کشور در زمینی به مساحت ۶۸ هکتار و در مراسمی با حضور استاندار یزد، معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسئولین استان در شهرستان میبد آغاز شد.
استاندار یزد در این مراسم با اشاره به اینکه آغاز پیگیری های این پروژه از سال ۹۳ آغاز شده است، اظهار امیدواری کرد عملیات اجرایی این پروژه هر چه سریع‌تر به پایان رسد.
دکتر طالبی بیان کرد: با افتتاح و بهره برداری از این طرح، شاهد تاثیرگذاری خوبی در حوزه صادرات کاشی و سرامیک استان همچنین افزایش تولید و سرمایه گذاری در این زمینه خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه این پایانه صادراتی در جوار راه آهن احداث می شود، افزود: یکی از مزیت‌های سرمایه گذاری در این شهرستان، نزدیکی به راه آهن و اتصال به جاده ترانزیت است.

افتتاح واحد تولیدی کسری پلیمر کویر میبد توسط استاندار یزد

واحد تولیدی کسری پلیمر کویر میبد توسط استاندار یزد و با حضور معاون وزیر صمت افتتاح شد.
این مجموعه با سرمایه گذاری ۵۷۰ میلیارد ریال، زمینه اشتغال مستقیم برای ۳۵ نفر را فراهم کرده است.

افتتاح کارخانه تولید کنسانتره شرکت معدنی افرا سنگ

کارخانه تولید کنسانتره شرکت معدنی افرا سنگ با حضور استاندار یزد، معاون وزیر صمت و نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.
این مجموعه به عنوان واحدی جوار معدنی، با سرمایه گذاری ۷۸۰ میلیارد ریالی، زمینه اشتغال ۴۵ نفر را فراهم کرده است.

حضور در روستای محروم درین میبد و افتتاح پروژه های این روستا

استاندار یزد در ادامه سفر خود به شهرستان میبد، در روستای محروم درین میبد حضور یافت و پروژه های ارتقا تکنولوژی سایت موبایل روستای درین از نسل دوم به نسل چهارم و گازرسانی به روستاهای درین، مرور، فیض آباد و متکستانه انجیره شهرستان میبد را افتتاح و عملیات اجرایی خانه بهداشت سیاری روستای درین شهرستان میبد را آغاز کرد.
دکتر طالبی در مراسم بهره برداری از پروژه گازرسانی به چهار روستای شهرستان میبد با اشاره به فعالیت های انجام شده در راستای توسعه و پیشرفت استان یزد، گفت: خوشبختانه ادارات کل گاز، مخابرات و ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد جزو فعال ترین و پویاترین دستگاه های استان یزد هستند که بواسطه اقداماتی که در حوزه های خود انجام می دهند، سهم قابل توجهی را در ارتقاء شاخص های توسعه یافتگی استان را به خود اختصاص داده اند.
وی با بیان اینکه در سه حوزه مذکور از استان های برتر کشور هستیم، خاطرنشان کرد: بعضی از شاخص های استان یزد در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، زمینه ساز حرکت استان در مدار توسعه اقتصاد دانش بنیان و انتخاب و پیگیری این موضوع به عنوان رویکرد اساسی و جدی در فعالیت های استان شد.
دکتر طالبی در بخش دیگری از سخنانش ضمن ابراز خردسندی از انتصاب اولین زن بخشدار استان یزد در شهرستان میبد، اظهارداشت: تجربه بسیار خوب انتصاب اولین زن بخشدار در استان، زمینه اعتماد فرمانداران را فراهم کرد و انشالله در آینده نیز شاهد درخشش بیشتر زنان در چنین مسئولیت هایی باشیم.
استاندار یزد، آغاز جریان سازندگی در مناطق مختلف را از ارمغان های پیروزی انقلاب اسلامی عنوان و تصریح کرد: روحیه کار، تلاش و همگرایی موجود در شهرستان میبد از علل توسعه و پیشرفت این شهرستان بوده و پروژه های متعدد افتتاحی شهرستان در دهه فجر امسال، موید این موضوع و گوشه از همت و تلاش مردمان این شهرستان است.
وی در ادامه به اهتمام ویژه مجموع استان جهت تکمیل پروژه های نیمه تمام استان، اشاره کرد و گفت: یکی از اولویت های اصلی و اساسی استان یزد در طول دو سال گذشته پیگیری و به سرانجام رسیدن پروژه های نیمه تمام استان با سرعت و کیفیت بالا بود و بر این اساس تا پایان امسال و پایان دولت دوازدهم پروژه های بزرگ و هزار میلیاردی در استان یزد به بهره برداری می رسد.
دکترطالبی ادامه داد: بعضی از پروژه های استانی در حال پیگیری برای بهره برداری تا پایان دولت دوازدهم، فراتر از پروژه های ملی بوده و عنوان ابر پروژه را دارند و حتی بعضی از این پروژه ها از جمله پروژه راه آهن یزد- اقلید بعد از سال ها تعطیلی و صرف صدها میلیارد هزینه، با پیگیری های جدی ما عملیات اجرایی آن از سر گرفته شد.
استاندار یزد عنوان کرد: در طول یک سال گذشته بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان برای پروژه راه آهن یزد- اقلید در نظر گرفته شد و این پروژه تا پایان امسال یا اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی در پایان به مشارکت بخش خصوصی در انجام ابر پروژه های استان اشاره و خاطرنشان کرد: این پروژه ها با همکاری بخش خصوصی، راهبری دولت و پشتیبانی و کمک نظام به نتیجه رسیده و قطعا این پروژه ها تاثیرات بسیار خوبی بر توسعه اقتصادی استان خواهند گذاشت.
لازم به ذکر است افتتاح زورخانه بزرگ روستای بیده میبد و پارک بفروئیه، آخرین برنامه های این سفر یکروزه بودند.

منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..