افتتاح طرح‌ های توسعه ارتباطات روستایی استان یزد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد: همزمان با دهه مبارک فجر . طرح های توسعه ارتباطات روستایی با ۷۵ میلیارد ریال هزینه افتتاح شد.

به گزارش  یزدی نیوز، محمدرضا پاکدل افزود : این طرح های شامل اجرای ۲۵۶ کیلومتر کور فیبر نوری روستایی و افزایش پوشش تلفن همراه در ۱۲ روستاست.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد سه دستاورد مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در هفت سال گذشته به نقل از وزیر ارتباطات را، افزایش دسترسی به اینترنت از چهار میلیون به بیش از ۷۰ میلیون نفر، تثبیت تعرفه برای تداوم استفاده مردم از فضای مجازی و سه برابر شدن حجم اقتصاد حوزه ICT با وجود تثبیت تعرفه‌ها عنوان کرد.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد اعتبار کل طرح های ارتباطی توسعه شبکه ملی اطلاعات در سطح استان را ۵۵۱ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت : با بهره برداری از این طرح ها، افزایش کیفیت ارتباطات و دسترسی روستا‌ها به اینترنت پرسرعت و اتصال به شبکه ملی اطلاعات فراهم شده است.

 

نماینده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان یزد با اشاره به رتبه دوم شاخص دسترسی به زیر ساخت‌های ارتباطی و رتبه اول دسترسی به رایانه، از دسترسی ۹۹/۷ درصد جمعیت کل استان و ۹۸ درصد از جمعیت روستایی به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت خبر داد.

 

پاکدل با بیان اینکه در هفت سال گذشته پهنای باند وروردی اینترنت استان ۳۶ برابر رشد داشته و اکنون پهنای باند وروردی استان ۲۲۰ گیگابیت بر ثانیه است، افزود : در این مدت پهنای باند مصرفی استان نیز رشد ۸۱ برابری داشته و اوج مصرف به ۹۸ گیگابیت بر ثانیه رسیده است.

پاکدل ضمن اشاره به اتصال رایگان همه مدارس روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات و تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه ارتباطات روستایی و ایجاد عدالت ارتباطی، افزود : استان یزد در بهره مندی روستا‌های استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت ۱۵ درصد بیشتر از هدف برنامه ششم توسعه عمل کرده است.

 

مدیرکل فاوای استان یزد همچنین از رشد ۸۳ درصدی ضریب نفوذ تلفن همراه استان خبر داد و گفت: اکنون ضریب نفوذ تلفن همراه در استان یزد ۱۴۷ درصد است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..