امام جمعه بخش مرکزی یزد:

تقویت توان نظامی و دفاعی از راه‌های مهم استمرار انقلاب است

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: یکی از راه های حفظ و تداوم انقلاب اسلامی، تقویت و برتری بخشیدن به توان نظامی و دفاعی کشور است.

به گزارش یزدی نیوز حجت‌الاسلام محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه بخش مرکزی یزد با گرامیداشت ایام دهه فجر اظهار داشت: انقلاب اسلامی پدیده ارزشمندی است که محصول تلاش همه انبیا الهی و اوصیا و اولیا در طول تاریخ است و چه بسیار انسان‌هایی که در طول تاریخ زجرها کشیده و تلاش‌ها کرده‌اند تا بتوانند حکومت الله را در جامعه اجرایی کنند.

وی با بیان اینکه تداوم و استمرار نظام اسلامی نیازمند اقدام و برنامه است، افزود: تحکیم باورها و اعتقادات نسبت به اصل انقلاب، امام و ارزش‌های انقلاب از جمله این موارد است و همگان باید آگاه باشند که انقلاب اسلامی توسط مردمی‌ترین انسان در دنیا پدید آمد و استقبال از او در بازگشت از پاریس و بدرقه او پس از فوتش، گواه این معناست.

مدرسی با بیان اینکه شاهان پهلوی یکی بی‌سواد و دیگری جوانی ۲۰ ساله و حداکثر دیپلمه بود و شاهان قاجار نیز همه بی‌سواد بودند، عنوان کرد: در مقابل آنها، امام خمینی (ره) شخصیتی مملو از فقه و فلسفه و تاریخ و تفسیر بود و این یکی از امتیازات مهم انقلاب اسلامی است که رهبری قیام آن توسط شجاع‌ترین فرد زمان انجام شد البته در طول تاریخ حاکمان قلدر بسیار بوده‌اند اما شجاعت تعریف و معنای جدا از قلدری دارد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: انقلاب اسلامی توسط متدین‌ترین فرد و قانونمندترین انسان به وجود آمد تا جایی که وقتی در نوفل لوشاتو کسی می خواست تخلفی کند یا حتی کوچکترین سرپیچی نسبت به قانون فرانسه داشته باشد، حضرت امام اجازه نمی دادند.

وی عنوان کرد: این حکومت توسط زاهدترین فرد زمان به وجود آمد و استمرار پیدا کرد، یادآور شد: امروز هم این ویژگی‌ها در مقام معظم رهبری وجود دارد.

مدرسی گفت: تحکیم باورها یکی از راه‌های تداوم انقلاب اسلامی است همچنین اهتمام نسبت به مسائل فرهنگی نیز در این زمینه حائز اهمیت است زیرا این انقلاب نتیجه تلاش هزاران ساله انبیا و اوصیا و اولیا است و برای نجات فرهنگ بشریت پدید آمده و امید است مقدمه ظهور حضرت ولی عصر (عج) باشد.

وی، یکی دیگر از راه های حفظ و تداوم این انقلاب را تقویت و برتری بخشیدن به توان نظامی و دفاعی کشور دانست و اظهار داشت: حفظ وحدت و انسجام ملی و ارتباط با رهبری از دیگر راهکارهای تداوم انقلاب اسلامی است.

مدرسی ادامه داد: حفظ شور و نشاط انقلابی و عدم یاس از حوادث، عدم یاس از انقلاب و ارزش های انقلاب و مایوس نشدن از انقلاب اسلامی یکی دیگر از محورهایی است که در مسیر استمرار انقلاب اسلامی باید به آن توجه شود.

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم مایوس نشویم، نباید انتظار نمره ۱۰۰ را انقلاب داشته باشیم، برخی چون انتظار نمره ۱۰۰ را دارند به ویژه نسل حاضر، وقتی آن را نمی بینند کلاً از نظام مایوس می شوند و گاهی هم بعضی ممکن است از مسیر جدا شوند اما با وجود برخی سوء مدیریت‌ها نمی‌توانیم نمره کامل به انقلاب اسلامی بدهیم اما نباید نمره صفر را هم به این نظام بدهیم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد تصریح کرد: بین نمره ۱۰۰ و صفر، نمرات دیگری نیز داریم و به خاطر همین نمره‌هاست که باید از انقلاب اسلامی پاسداری کنیم زیرا تنها تنها حکومتی که بدون نقص اداره می شود، حکومت ولیعصر (عج) است و از دیگر حکومت هایی که در پرتو دین به وجود می‌آیند، انتظار نمره ۱۰۰ داشتن انتظار بی‌جایی است و احتمال یاس و نا امیدی را برای ما به وجود می‌آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از پلیس فتا یزد به خاطر همت در راستای کنترل لودگی‌ها و بی‌عفتی ها در فضای مجازی قدردانی کرد و گفت: برخی حرف‌ها بوی دیکتاتوری می‌دهد و اگر فردی بگوید قوانینی که دولت نمی پسندد را ابلاغ و اجرا نمی‌کند، عین دیکتاتوری و قانون گریزی است.

مدرسی یادآور شد: چرا افرادی در راس نظام و به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته نظام، مدعی هستند که نمی‌خواهیم قانون را اجرا کنیم و اگر قانونی در مجلس با سیاست‌ها و افکار ما سازگاری نداشته باشد، آن را اجرا نمی کنیم؛ این در حقیقت تخطی از قانون اساسی و قلدر معابی در حقوق و اجرای قوانین نظام اسلامی است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..