مدیر کل میراث فرهنگی یزد تاکید کرد؛

استقبال یزد از میهمانان نوروزی با گردشگری هوشمند

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد از آمادگی یزد برای استقبال از میهمانان نوروز با تکیه بر گردشگری هوشمند خبر داد.

«سیدمصطفی فاطمی» در نشستی که به منظور آمادگی استان جهت پذیرش گردشگران در ایام نوروز برگزار شد، اظهار کرد: امسال تبلیغات مستقیم سفر نخواهیم داشت اما گردشگری هوشمند و مسئولانه در یزد جاری خواهد بود.

وی با بیان این که میزبان گردشگری حجمی و انبوه نیز به دلیل شرایط کرونا نیستیم، گفت: عمده نگرانی مربوط به مسافرانی است که برای مراجعه به مراکز درمانی به یزد سفر می‌کنند و معمولاً اقامت آنها در اماکن غیرمجاز انجام می‌شود.

فاطمی با اشاره به پوشش اکثر اماکن اقامتی مجاز در استان توسط سامانه ماسک و جانا؛ اظهار کرد: علاوه بر این نیز ستاد مدیریت و کنترل سفر در استان فعال خواهد شد تا سیاست‌گذاری لازم در خصوص کنترل سفر صورت پذیرد.

وی با اشاره به لازمه نظارت دقیق بر تمام مراکز اقامتی، گفت: در این برهه‌ی زمانی، فعالیت خوابگاه‌ها و کمپ‌ها و چادر زدن و سایر اقامت‌های معمول در سال‌های گذشته را نیز در استان نخواهیم داشت.

مدیر کل میراث فرهنگی استان بیان کرد: البته در خصوص مهمانسراها نیز مدیریت را به دست خواهیم گرفت و هر کدام که قادر به ارائه خدمات استاندارد گردشگری ایمن باشند، امکان فعالیت خواهند داشت.

وی به کاهش ظرفیت اقامت نوروزی در یزد هم اشاره کرد و گفت: در نوروز سال ۹۸ شاهد روزانه ۱۲۰ هزار اسکان در یزد بودیم اما بنا بر برنامه‌ریزی سال جاری بیش از شش هزار اقامت در روز نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه اسکانهای خانگی نیز باید کنترل شود، گفت: با توجه به اینکه یکی از عوامل شیوع کرونا روابط خانوادگی است، باید در این موارد نیز مدیریت درستی اعمال شود چرا که اقامت در هتل‌ها به علت ارتباط نداشتن افراد با هم، ریسک شیوع کرونا را کاهش می‌دهد.

این مسئول خاطرنشان کرد: به دنبال تبدیل یزد به شهرهای شلوغی مانند کیش نیستیم بلکه باید سفرها را ضابطه‌مند کنیم و نشان دهیم که سلامت شهروندان از هر چیزی برایمان مهمتر است.

وی از ورود کمتر از ۲۰ نفر در هر مجموعه گردشگری مسقف خبر داد و گفت‌: علاوه بر آن، در اماکن روباز نیز باید محدودیت هایی در ورود افراد اعمال شود.

فاطمی در پایان با بیان این که تنوع اقامت در یزد وجود دارد، گفت: می‌توانیم با معرفی انواع اقامت و نشان دادن واقعیت‌های گردشگری یزد، گردشگری مسئولانه را در این ایام ترویج کنیم.

منبع:ایسنا یزد

 

بخش نظردهی بسته شده است..