معاون دانشگاه علوم پزشکی یزد:

بهترین روش اجرای شیوه‌ نامه‌های بهداشتی مربوط به مجالس مذهبی است

معاون دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده، بیشترین همکاری و بهترین روش رعایت شیوه‌ نامه‌های بهداشتی مربوط به مجالس مذهبی، مساجد و نمازهای جمعه است.

به گزارش یزدی نیوز، محمدرضا دهقان در گردهمایی ائمه جمعه استان یزد از همکاری و همدلی ائمه جمعه سراسر استان به دلیل همکاری بسیار خوب با ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: بر اساس بررسی های انجام شده به یقین اعلام می کنم که بیشترین همکاری و بهترین روش در اجرا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی مربوط به نمازجمعه ها، مساجد و مجالس مذهبی بوده است.

وی بیان کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده از بیماران، بیشترین علت شیوع کرونا در استان یزد مربوط به دورهمی‌های فامیلی، عروسی، جشن تولدها و … بوده است.

دهقان تصریح کرد: از آنجا که وضعیت یزد به لحاظ شیوع کرونا، بحرانی و سیاه بود، ناچار بودیم برای قطع شیوه کرونا، بر خلاف میل باطنی اقدام به تعطیلی نمازجمعه ها و مجالس مذهبی کنیم.

وی عنوان کرد: امیدواریم با اجرای قانون و همکاری همه مردم و با اجرای طرح‌هایی نظیر طرح شهید سلیمانی، بتوانیم از شیوع موج جدید کرونا در یزد جلوگیری کنیم.

لزوم ایجاد انگیزه و جذابیت برای حضور جوانان در مسجد توسط ائمه جماعات

رئیس شورای هماهنگی ائمه جمعه استان یزد نیز در این نشست بر استفاده از ظرفیت مساجد در اعتلای فرهنگی جامعه تاکید کرد و گفت: مساجد باید ساماندهی شود و تقویت برنامه های قرآنی یکی از مهمترین برنامه هایی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: مساجد کانون اصلی برنامه های فرهنگی هستند بنابراین شایسته است با ایجاد انگیزه و جذابیت نسبت به جذب جوانان و نوجوانان اقدام کرد که نقش امامان جمعه در این زمینه دارای اهمیت است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..