رئیس کل دادگستری استان یزد مطرح کرد؛

اغلب حبس‌های طولانی مدت استان یزد مربوط به حوزه قضایی مهریز است

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: دادگستری مهریز به دلیل وجود پاسگاه شهید مدنی دارای پرونده‌های ویژه است به نحوی که اغلب حبس‌های طولانی مدت مربوط به حوزه قضایی مهریز است.

به گزارش یزدی نیوز غلامعلی دهشیری، در مراسم کلنگ زنی طرح توسعه ساختمان دادگستری یزد به مناسبت ایام دهه فجر، موقعیت شهرستان مهریز را ویژه خواند و اظهار داشت: مهریز ورودی شرق استان یزد به شمار می رود و به دلیل همجواری با استانهای شرقی، محل ترانزیت کالای قاچاق و موادمخدر است.

وی با اشاره به استقرار پاسگاه شهید مدنی در این شهرستان بیان کرد: اغلب پرونده‌های قاچاق موادمخدر و کالا مربوط به شهرستان مهریز است و اغلب حبس‌های طولانی مدت استان یزد نیز مربوط به این حوزه قضایی است.

دهشیری، آمار پرونده‌های ورودی به حوزه قضایی این شهرستان را نیز بالا خواند و عنوان کرد: با تلاش کادر قضایی و افزایش اوقات دادرسی، پرونده های مانده در دادگستری مهریز ۲ هزار فقره کاهش یافته و به ۹۵ درصد پرونده های مانده از سالهای قبل رسیدگی شده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد ادامه داد: شرایط خاص حوزه قضایی مهریز، توسعه فضای فیزیکی ساختمان دادگستری را ضروری کرده بود زیرا در طول ۲۰ سال گذشته حتی یک متر به فضایی فیزیکی آن اضافه نشده اما حجم مراجعان و پرونده ها هر سال افزایش یافته است.

طرح توسعه ساختمان دادگستری شهرستان مهریز با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال در دست اجرا قرار گرفته است.

شهرستان مهریز با جمعیت ۴۵ هزار نفر در فاصله ۳۰ کیلومتری از مرکز استان یزد واقع شده است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..