معاون آموزش و پرورش یزد مطرح کرد؛

یزد پیشتاز در پرورش دانش‌آموزان دارای تربیت تراز اسلامی

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان یزد گفت: یزد از استان‌های پیشتاز در زمینه پرورش دانش‌آموزان دارای تربیت تراز اسلامی است.

به گزارش یزدی نیوز، حسینعلی ملانوری در محفل انس با قرآن کریم در پژوهش‌سرای برازنده مقدم به مناسبت ایام دهه فجر و ولادت حضرت زهرا (س) در قالب جشنواره هنر قرآنی دانش با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در یزد افزایش یافته است، اظهار داشت: این سند تنها یک سند آموزشی نیست بلکه شش ساحت تربیتی را برای دانش آموزان در نظر گرفته است.

وی با اشاره به ساحت تربیت اعتقادی و عبادی دانش آموزان بیان کرد: قرآن یکی از مبانی اصلی در این مقوله است زیرا آموزه‌های قرآنی تربیت تراز اسلامی انسان‌ها را تضمین می‌کند و خوشبختانه استان یزد تاکنون در زمینه تربیت تراز اسلامی دانش آموزان، از سایر استان‌ها پیشی گرفته است.

ملانوری عنوان کرد: حضور افراد فعال در حوزه قرآنی و بهره‌مندی از اساتید برجسته و شاخص در این پیشرفت و بالندگی و بهره‌مندی یزد از دانش آموزان دارای تربیت تراز اسلامی بسیار اثرگذار بوده است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش با بیان اینکه در سند تحول بنیادین بر استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها در تربیت تمام ساحتی دانش آموزان تاکید شده است، افزود: امیدواریم بتوانیم در استان یزد بیش از گذشته از این ظرفیت ارزشمند بهره‌مند شویم.

ملانوری با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن کریم بیان کرد: حضور دانش آموزان در این محافل و کسب تجربه از اساتید قرآنی به طور قطع رشد اعتقادی آنها را به دنبال دارد بر این اساس از خانواده‌ها درخواست می‌کنیم بستر حضور دانش آموزان در این محافل را فراهم کنند.

وی بر دانش آموز محور بودن برنامه های آموزش و پرورش استان یزد تاکید کرد و گفت: معتقدیم باید زمینه آزمون و خطا برای دانش آموزان به عنوان مدیران آینده فراهم شود تا در کنار بهره‌مندی از تجارب اساتید، در زمینه عملی نیز کسب تجربه کنند تا شاهد تربیت مدیرانی مجرب، متعهد و آموزش دیده برای نقش آفرینی در آینده کشور باشیم.

در این مراسم جمعی از دانش آموزان به تلاوت قرآن پرداختند و سیدجواد حسینی، قاری بین المللی به بیان نقاط ضعف و قوت آنان پرداخت.

این برنامه با مشارکت ۴ هزار و ۲۰۰ دانش آموز یزدی به صورت زنده از طریق شبکه شاد اجرا شد.

اولین جشنواره هنر قرآنی دانش با هدف تقویت بنیه معرفتی و تربیتی دانش آموزان با تمسک به قرآن کریم به همت اداره قرآن، عترت و نماز و معاونت فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد و با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری در حال برگزاری است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..