مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد:

خاطرات ۴ شهید روحانی یزد منتشر شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از چاپ کتاب خاطرات ۴ شهید روحانی در یزد خبر داد و گفت: خاطرات سایر شهدای روحانی یزد نیز جمع آوری شده و در قالب یک کتاب منتشر می شود.

به گزارش یزدی نیوز، حجت الاسلام علیرضا نجیمی با بیان اینکه روحانیون بیشترین نقش را در دوران دفاع مقدس ایفا کردند، اظهار داشت: بیش از هزار طلبه در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کردند که ۱۳۱ نفر از آنها به فیض شهادت رسیدند.

وی افزود: نقش روحانیون در دوران جنگ تحمیلی بر همه روشن است به نحوی که در این دوران چهار روحانی یزدی جانباز و یک روحانی نیز در زمره آزادگان قرار گرفتند.

نجیمی از چاپ چهار کتاب خاطرات شهدای روحانی یزد شامل شهید استانی، شهید هاشمی، شهید ساعتیان و شهید صدوقی خبر داد و گفت: خاطرات شهدای روحانی دیگر نیز جمع آوری شده و در قالب یک کتاب چاپ می شود و در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی همچنین از اجرای طرح منبر صلواتی در یزد در قالب کنگره بزرگداشت ۴ هزار شهید استان یزد خبر داد و عنوان کرد: در راستای این طرح که یکی از طرح‌های چهل‌گانه گنگره ملی شهدای استان است، ۴ هزار منبر صلواتی به نیت شهدای استان برپا می شود.

نجیمی عنوان کرد: برای برگزاری این منبرها تصاویر ۴ هزار شهید استان چاپ و آماده شده و برای برپایی منبرهای صلواتی به شهرستان های استان فرستاده شده است.

وی با اشاره به طرح «پای درس شهدا» افزود: در این طرح که با همراهی خانواده های شهدا اجرا می شود، ۱۳۱ کرسی شهید با حضور طلبه ها و خانواده شهدا برگزار می شود که در این طرح خانواده ها از سیره شهدای خود به طلبه های نسل امروز می گویند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..