معاون وزیر صمت خبر داد؛

پیش‌بینی انتشار ۲۰ هزار میلیارد تومان اوراق سرمایه در حوزه صنعت

معاون طرح و برنامه وزیر صمت با اشاره به هدایت واحدهای صنعتی به سمت استفاده از بازار سرمایه گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال، ۲۰هزار میلیارد تومان اوراق سرمایه در حوزه صنعت منتشر شود.

به گزارش یزدی نیوز، سعید زرندی در حاشیه افتتاح یک طرح صنعتی در شهرستان میبد در جمع خبرنگاران از افتتاح و بهره برداری ۶۷ طرح ملی با سرمایه گذاری بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان در ایام دهه فجر امسال خبر داد و اظهار داشت: این طرح‌های برای ۱۵ هزار نفر در سراسر کشور اشتغال ایجاد می‌کند.

وی در مورد میزان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی کشور نیز بیان کرد: این تسهیلات به طور عمده مربوط به سرمایه در گردش بوده که ۱۰ هزار میلیارد تومان به ۳ هزار و ۴۳۳ واحد صنعتی پرداخت شده است.

زرندی یادآور شد: تسهیلات تبصره ۱۸ نیز مجموعه ای از طرح های سرمایه ثابت و سرمایه در گردش است که ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به هزار و ۳۶۷ واحد در سطح کشور پرداخت شد.

معاون طرح و برنامه وزیر صمت عنوان کرد: یک ردیف جدید با عنوان تسهیلات صادراتی نیز به تسهیلات صنعتی افزوده شده که در این زمینه نیز ۲ هزار میلیارد تومان به ۱۵۸ شرکت پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی حتی واحدهای متوسط به سمت استفاده از ظرفیت بازار سرمایه سوق داده شدند، بیان کرد: در سال جاری تاکنون ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق از طریق بازار سرمایه برای این شرکت‌ها منتشر کردیم که این میزان در سال گذشته، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که امید داریم با مجوزهای دریافت شده، تا پایان سال جاری، نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان اوراق منتشر کنیم.

زرندی در مورد طرح‌های نیمه تمام صنعتی در سطح کشور نیز اظهار داشت: ۲۰ هزار طرح نیمه تمام صنعتی در کشور داریم که بالای دو درصد پیشرفت فیزیکی دارند که از این تعداد، ۱۳ هزار مورد آن بالای ۲۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی ادامه داد: آنچه برای ما حائز اهمیت است، طرح‌های دارای بالای ۶۰ درصد پیشرفت است که حدود ۴ هزار طرح، در زمره پروژه‌ها قرار می‌گیرد و وزارت صمت، پیگیر بهره‌برداری سریع‌تر از آنهاست.

زرندی در مورد میزان سرمایه گذاری پروانه بهره برداری صادر شده در سال جاری نیز بیان کرد: در سال جاری، میزان پروانه بهره برداری صادر شده، ۱۷۹ هزار میلیارد تومان است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در سفر به استان یزد ضمن بهره برداری از پایانه صادرات کاشی و سرامیک در میبد، از چهار طرح صنعتی در شهرستانهای میبد، اشکذر و اردکان بهره برداری کرد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..