اعطای کمک هزینه بلاعوض صندوق نوآوری و شکوفایی تا سقف ٣٠٠ میلیون تومان

مشاور رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی سقف کمک هزینه تحقیق و توسعه به ازای هر شرکت دانش بنیان را ۳۰۰ میلیون تومان و به صورت بلاعوض دانست و گفت: سهم حمایتی صندوق در هر طرح تحقیقاتی حداکثر ۷۰ درصد هزینه های طرح بوده و در مورد طرح های مربوط به فناوری های آینده تا ۹۰ درصد هزینه طرح قابل افزایش است.

«سید محمد مهدوی» مشاور رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در وبینار معرفی کمک هزینه تحقیق و توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، رسالت این صندوق را حمایت مالی و حقوقی از شرکت های دانش بنیان به منظور ورود به بازار عنوان کرد و با تاکید بر نقش صندوق و خدمات آن به عنوان ابزاری جهت عبور شرکت‌ها از دره مرگ (که همان نرسیدن به بازار اصلی است)،گفت: خدمات این صندوق در چهار بخش توانمندسازی،سرمایه گذاری، تسهیلات و ضمانت نامه به شرکت‌ها ارائه می‌شود.

وی با بیان این که کمک هزینه تحقیق و توسعه و خدمات سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی در حقیقت توانمندی هایی است که از سوی این صندوق، ویژه شرکت‌های دانش بنیان نوپا ایجاد شده تا شرکت برای ورود به بازار،که مهمترین بخش چرخه عمر شرکت بوده از آن استفاده کند، گفت: این دو سرویس از این جهت بسیار مورد توجه هستند که خدمتی جدید از سوی صندوق بوده و همچنین با نهاد دانشگاهی ارتباطی مستقیم دارد.

مهدوی ادامه داد: این خدمات کمک‌کننده به تامین و اکتساب فناوری‌های جدید شرکت‌های دانش بنیان است که دو سناریو نیاز محور و آینده محور برای آن در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد:سناریوی نیاز محور مبتنی بر اعلام نیاز شرکت دانش بنیان جهت بهره‌گیری از یک فناوری جدید بوده که بر اساس این نیاز، شرکت مورد ارزیابی قرار گرفته و مجری طرح از طریق فراخوان در سایت وزارت علوم و صندوق نوآوری و شکوفایی و تعاملاتی که با پارک ها و مراکز رشد وجود دارد، اعلام می‌شود. سناریوی دوم آینده محور مبتنی بر مطالعات صندوق، اسناد فرادستی و اعلام نهادهای دغدغه‌مند بوده که مراقبت کننده از فناوری‌های آینده است و در حقیقت سرویسی برای جلوگیری از غافلگیری‌های فناورانه می‌باشد.

مهدوی در ادامه، مراحل دریافت کمک هزینه تحقیق و توسعه را به ترتیب: ثبت درخواست در سامانه غزال و ارائه RFP ، بررسی بانک‌های اطلاعاتی، شناسایی هسته‌ی پژوهشی و ارائه پروپوزال، طراحی تحقیق، تصویب در کمیته تحقیق و توسعه، انعقاد تفاهم‌نامه، راهبری و اختتام و طرح‌های تشویقی اعلام کرد.

وی افزود: بازه حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در چرخه عمر محصول در ۷ مرحله دوره جنینی، نمونه اولیه، بازار، رشد و گسترش، بلوغ و زوال تقسیم می شود.

مهدوی سقف کمک هزینه تحقیق و توسعه به ازای هر شرکت دانش بنیان را ۳۰۰ میلیون تومان و به صورت بلاعوض دانست و افزود: سهم حمایتی صندوق در هر طرح تحقیقاتی حداکثر ۷۰ درصد هزینه های طرح بوده و در مورد طرح های مربوط به فناوری های آینده، تا ۹۰ درصد هزینه طرح قابل افزایش است.

به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، «هدی مراغه‌ای» کارشناس توسعه اکوسیستم صندوق نیز در ادامه این وبینار که با حضور «شهرام شکوهی» معاون فناوری و نوآوری پارک یزد و جمعی از مدیران عامل شرکت‌های دانش بنیان و فناور برگزار شد، نحوه ثبت درخواست در سامانه غزال را تشریح کرد و گفت: تاکنون این سامانه فقط مخصوص شرکت های دانش بنیان بوده اما با آمدن بحث کمک هزینه تحقیق و توسعه،شرایطی ایجاد شده که شرکت‌های فناور دیگر هم بتوانند با دریافت رمز ورود، درخواست های خود را ثبت کنند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..