بزرگترین سالن اختصاصی شمشیربازی کشور در یزد ساخته می‌شود

نایب رئیس هیات شمشیربازی استان یزد اعلام کرد: با وجود چهار سالن اختصاصی شمشمیربازی در استان، ساخت بزرگترین و مجهزترین سالن شمشیربازی کشور را در دستور کار داریم.

«محمدحسن صدیقی» شمشیربازی را ورزش اول استان یزد به لحاظ کسب مدال‌ در عرصه‌های مختلف ورزشی خواند و گفت: خوشبختانه یزد نقش موثری در شکل‌دهی بدنه تیم‌های ملی در تمام رده‌های سنی دارد و شمشیربازان یزدی اعم از مرد و زن جزو سرآمدان کشور هستند و برای بهبود این وضعیت از هیچ حمایتی دریغ نخواهیم کرد.

وی با تاکید بر این که با انجام برنامه‌ریزی بدون شک شاهد رشد و توسعه بیش از پیش این رشته ورزشی پرافتخار در استان خواهیم بود، عنوان کرد: طی چندین سال گذشته ورزشکاران سه شهرستان اردکان، میبد و بافق نیز به شمشیربازان مرکز استان اضافه شدند و در همین مدت نیز با مدیریت خوب هیات استان، ورزشکاران عناوین خوبی را به خود اختصاص دادند که امیدواریم طبق زمانبندی و برنامه ریزی شاهد راه اندازی این رشته ورزشی در سایر شهرستان‌ها نیز باشیم.

صدیقی ضمن بیان این که این رشته ورزشی در استان یزد ۲۰ سال دیرتر از دیگر استانها فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: شمشمیربازی استان در همین مدت کوتاه نیز علاوه بر دستاوردهای مختلف، چهار سالن اختصاصی را در شهرستانهای یزد، اردکان، بافق و میبد نیز ایجاد کرده و در حالی که برخی استان‌ها همچون تهران فاقد سالن اختصاصی هستند، درصدد ساخت بزرگترین و مجهزترین سالن اختصاصی شمشیربازی در کشور است.

وی افزود: این مجتمع شمشیربازی که براساس آخرین استانداردها ایجاد خواهد شد، دارای تجهیزات مناسب ورزشی و خوابگاهی و غیره است، امکان سکونت مربیان و برگزاری اردوهای ورزشی را فراهم می‌آورد که امیدوارم با حمایت مسئولان استانی و کشوری این مهم برای ورزش قهرمان‌پرور شمشیربازی یزد رقم بخورد.

نائب رئیس هیات شمشمیربازی استان عمده برنامه هیات برای آینده را تربیت ورزشکارانی برای حضور در المپیک خواند و گفت: حضور «محمد فتوحی» به عنوان نماینده شمشیربازی یزد در المپیک و محمد حسین جعفری ،نجمه سازنجیان و نگین کافی در مسابقات انتخابی المپیک قابل پیش‌بینی است.

وی افزود: خوشبختانه افراد توانمند و شایسته‌ای در هیات رئیسه شمشیربازی یزد حضور دارند که مایه دلگرمی هستند و می‌توان به پشتوانه انها گام‌های بلندی را برداشت، هر چند که استفاده مقطعی از مربیان باتجربه خارجی نیز برای تقویت سطح فنی و بالا بردن روحیه ورزشکاران لازم و موثر است.

صدیقی با بیان این که به دلیل تحریم‌ها قادر به وارد کردن تجهیزات و لوازم مورد نیاز شمشیربازی نیستیم، افزود: در تلاشیم مشکلات مالی هیات و همچنین تجهیزات تخصصی این رشته را برطرف کنیم تا ورزشکاران بدون مشکل بتوانند فقط به بحث تمرینات خود بپردازند.

وی تعداد فعالان سازمان یافته این رشته ورزشی را حدود ۴۵۰ ورزشکار خواند و گفت: تقریباً نیمی از این تعداد را بانوان تشکیل می‌دهند و این برابری به دلیل این بوده که هیات بدون توجه به جنسیت و ایجاد تبعیض به جذب ورزشکار پرداخته است.

نایب رییس هیات شمشیربازی استان در پایان اضافه کرد: برای جذب ورزشکار، تبلیغات و اقدامات خاصی انجام نداده‌ایم چرا که هم‌اکنون شمشیر بازی در میان خانواده‌های یزدی شناخته شده است و عملکرد خوب هیات باعث شده که خود علاقه‌مندان به هیات بپیوندند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..