اشتغالزایی برای ۱۰ مددجوی بهزیستی در مهریز

مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: با افتتاح کارگاه تولیدی ـ حمایتی نیک مهر زمینه اشتغال ۱۰ مددجو فراهم شد.

به گزارش یزدی نیوز علی محمد عطابخش با تبریک فرا رسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: با افتتاح کارگاه تولیدی ـ حمایتی نیک مهر زمینه اشتغال ۱۰ مددجو فراهم شد که در حال حاضر دو نفر از عزیزان معلولیت شنوایی، ۳ سه نفر جسمی حرکتی و بقیه عزیزان معلولیت ذهنی هستند.اشتغالزایی برای ۱۰ مددجوی بهزیستی در مهریز

 

وی افزود: سازمان بهزیستی بیش از ۵۳ فعالیت دارد که برای این فعالیت‌ها چیزی حدود ۱۳۰ فرایند تعریف شده است. در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد خدمات سازمان بهزیستی با همت بخش غیردولتی انجام می‌شود.

 

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: در مقابل این خدماتی که از سوی بخش غیردولتی ارائه می‌شود سازمان بهزیستی ماهانه مبلغی را به عنوان یارانه پرداخت می‌کند.

 

عطابخش اظهار داشت: در گستره استان یزد چیزی حدود هزار۱۱ نفر در مراکز روزانه، شبانه روزی و ویزیت در منزل تحت پوشش خدمات حوزه توانبخشی هستند که ماهیانه حدود سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان یارانه از سوی سازمان بهزیستی به مراکز پرداخت می‌شود.

 

وی تصریح کرد: ۱۹ هزار نفر نیز تحت پوشش خدمات مستمر سازمان هستند که حدود چهار میلیارد تومان هزینه به صورت مستقیم به عزیزان پرداخت می‌شود.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال حاضر مراکز فیزیوتراپی در همه شهرستان‌های استان فعال است و خدمات توانبخشی ارائه می‌شود. این در حالیست که قبل از انقلاب در استان خدمات فیزیوتراپی و وسایل ارتوپدی فنی وجود نداشت.

 

کارگاه تولیدی – حمایتی نیک مهر با اعتباری حدود ۲۰۰ میلیون تومان تقریباً هشت ماه است که شروع به کار کرده و هدف از تأسیس کارگاه، کارآموزی و کارورزی توانخواهان در زمینه استقلال اجتماعی و فردی است.

 

این مرکز با ظرفیت ۴۰ نفر در زمینه پکیج فیزیوتراپی، لباس فرم مدارس و پیش دبستانی و لباس کار شرکت‌ها فعالیت می‌کند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..