نجات جان راننده در محور بافق – بهاباد

سرعت عمل و مهارت کافی نجاتگران پایگاه جاده‌ای هلال احمر شهرستان بافق جان راننده‌ای را که دچار حمله قلبی شده بود‏‏‏‎‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎، ‏‏‏‏‏‏‏نجات داد.

به گزارش یزدی نیوز؛ رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان بافق گفت: نجاتگران پایگاه امداد و نجات سه راهی سه چاهون بافق با رعایت زمان طلایی و استفاده از مهارت CPR جان راننده‌ای را که دچار حمله قلبی شده بود، نجات دادند.

فتاحی بافقی افزود: پس از تماس و اطلاع، نیرو‌های امدادی پایگاه امداد و نجات جاده‌ای سه چاهون با حضور سریع و به موقع در محل حادثه پس ارزیابی صحنه و مصدوم، اقدامات پیش بیمارستانی از جمله: باز کردن راه هوایی، اکسیژن تراپی، CPR بیمار طی ۲ مرحله، فرد مصدوم را به بیمارستان انتقال و جان وی را نجات دادند.

وی گفت: اینکه این حادثه در ۲۰ کیلومتری محور بافق به بهاباد نزدیکی پارک بیشه و در حین رانندگی برای این شهروند اتفاق افتاده، خود بیانگر این نکته است که حادثه زمان و مکان نمی شناسد و اهمیت موضوع فراگیری مهارت‌های امدادی را به ما یادآور می شود؛ لذا این مقام مسئول از همه مردم شریف و مسئولیت پذیر بافق خواست تا با عضویت در جمعیت هلال احمر و شرکت در دوره‌های امدادی، مهارت‌های لازم را جهت نجات جان هم نوعان خود فراگیرند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان بافق اظهار داشت: تیم‌های امداد این جمعیت در هر ساعت از شبانه روز آماده ارائه خدمت به مردم است و هموطنان در هر ساعت از شبانه روز در صورت بروز مشکل می‌توانند با شماره سه رقمی ۱۱۲ ندای امداد جمعیت هلال احمر تماس بگیرند

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..